Senaste nytt

SAS nya hemsida

Förstår nog inte till 100%, vem är det som har vouchern och vem har poängen? Utifrån vad du skriver ovan så borde både du och dina föräldrar ha varsin voucher och tillräckligt med poäng enskilt för att boka med voucher, stämmer det?

Anledningen att jag frågar är för att du kan inte mixa voucher från ett konto och poäng från ett annat. Så om du ringde in för att använda din voucher ihop med dina föräldrars poäng så stämmer ju det som kundtjänst sa.

Resan till Zanzibar kostar 210k poäng för två vuxna (105k poäng med en 2-4-1-voucher).

Min mor och far samlar poängen gemensamt på min mors konto, och de har cirka 150k poäng samt en 2-4-1-voucher. Resan ska betalas med min mors poäng, men eftersom det inte går att applicera en 2-4-1-voucher på hemsidan, trots att det ska gå, så kan min mor inte boka biljetterna eftersom att hon inte har tillräckligt med poäng.

Då jag inte vill riskera att biljetterna försvinner (det finns två platser i business åt vardera håll på de specifika datumen) så blev lösningen att jag bokade resan från min konto sent inatt inatt när biljetterna kom tillbaka i systemet - Detta eftersom att jag har tillräckligt mycket poäng för att boka biljetterna utan en 2-4-1-voucher.

Nu kvarstår alltså att ringa in till Tallinn när de öppnar för att be dom justera bokningen så att poäng och voucher dras från min mors konto, snarare än mitt egna.

Edit: Anledningen till att jag ringde kundtjänst var att jag ville göra bokningen över telefonen - men tydligen har inte den amerikanska kundtjänsten, som jag kopplades till på kvällen, ej access till att boka 2-4-1-resor (säkerligen på gott och ont). Utan kundtjänstmedarbetaren hänvisade till Tallinn. "Vanliga" kundtjänst brukar kunna göra detta, trots att det då krävs lite mer vägledning över telefonen :)

Resan till Zanzibar kostar 210k poäng för två vuxna (105k poäng med en 2-4-1-voucher).

Min mor och far samlar poängen gemensamt på min mors konto, och de har cirka 150k poäng samt en 2-4-1-voucher. Resan ska betalas med min mors poäng, men eftersom det inte går att applicera en 2-4-1-voucher på hemsidan, trots att det ska gå, så kan min mor inte boka biljetterna eftersom att hon inte har tillräckligt med poäng.

Då jag inte vill riskera att biljetterna försvinner (det finns två platser i business åt vardera håll på de specifika datumen) så blev lösningen att jag bokade resan från min konto sent inatt inatt när biljetterna kom tillbaka i systemet - Detta eftersom att jag har tillräckligt mycket poäng för att boka biljetterna utan en 2-4-1-voucher.

Nu kvarstår alltså att ringa in till Tallinn när de öppnar för att be dom justera bokningen så att poäng och voucher dras från min mors konto, snarare än mitt egna.

Edit: Anledningen till att jag ringde kundtjänst var att jag ville göra bokningen över telefonen - men tydligen har inte den amerikanska kundtjänsten, som jag kopplades till på kvällen, ej access till att boka 2-4-1-resor (säkerligen på gott och ont). Utan kundtjänstmedarbetaren hänvisade till Tallinn. "Vanliga" kundtjänst brukar kunna göra detta, trots att det då krävs lite mer vägledning över telefonen :)
Hur gick det det med detta, tillåter de att man bokar med poäng från ett konto och sedan ändrar till poäng från annat konto med voucher?

När jag lägger till mitt spädbarn i bokningen förkortas dess förnamn till bara fyra bokstäver. Syntes först efter avslutad bokning. Que!?

När jag ringde SAS och ville korrigera namnet, så fick jag beskedet att det blir så, får inte plats med fler tecken. Oroa dig inte, helt ok, vi behöver inte ändra - det blir så i systemet...

Men nästa bokning, i princip identisk fast andra datum, gjorde jag via classic.sas.se och se där! Inga problem med långt förnamn... Ser ut som det ska.

Så har det blivit för mig varje gång jag bokat resa med spädbarn. Endast 2 första bokstäverna i namnet kommer med när man ser på bokningsnekräftelsen men allt är som det ska på biljetten.
Så som jag fått det förklarat för mig är att spädbarnets namn använder samma namnrad som den vuxna och det finns ett maxtak på hur många bokstäver som får rum på en namnrad.

Det känns åter igen att SAS-IT gör allt för att man INTE skall kunna logga in och boka en flight...!!:mad:

Edit: Hur svårt är det att lägga ut en text att "vid dessa tider" kommer vi köra uppdateringar och att det kommer vara problem att logga in?!

Toppen