Tonton
Medlem
Förstår nog inte till 100%, vem är det som har vouchern och vem har poängen? Utifrån vad du skriver ovan så borde både du och dina föräldrar ha varsin voucher och tillräckligt med poäng enskilt för att boka med voucher, stämmer det?
Anledningen att jag frågar är för att du kan inte mixa voucher från ett konto och poäng från ett annat. Så om du ringde in för att använda din voucher ihop med dina föräldrars poäng så stämmer ju det som kundtjänst sa.
Resan till Zanzibar kostar 210k poäng för två vuxna (105k poäng med en 2-4-1-voucher).
Min mor och far samlar poängen gemensamt på min mors konto, och de har cirka 150k poäng samt en 2-4-1-voucher. Resan ska betalas med min mors poäng, men eftersom det inte går att applicera en 2-4-1-voucher på hemsidan, trots att det ska gå, så kan min mor inte boka biljetterna eftersom att hon inte har tillräckligt med poäng.
Då jag inte vill riskera att biljetterna försvinner (det finns två platser i business åt vardera håll på de specifika datumen) så blev lösningen att jag bokade resan från min konto sent inatt inatt när biljetterna kom tillbaka i systemet - Detta eftersom att jag har tillräckligt mycket poäng för att boka biljetterna utan en 2-4-1-voucher.
Nu kvarstår alltså att ringa in till Tallinn när de öppnar för att be dom justera bokningen så att poäng och voucher dras från min mors konto, snarare än mitt egna.
Edit: Anledningen till att jag ringde kundtjänst var att jag ville göra bokningen över telefonen - men tydligen har inte den amerikanska kundtjänsten, som jag kopplades till på kvällen, ej access till att boka 2-4-1-resor (säkerligen på gott och ont). Utan kundtjänstmedarbetaren hänvisade till Tallinn. "Vanliga" kundtjänst brukar kunna göra detta, trots att det då krävs lite mer vägledning över telefonen