Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Förstår att det kanske var ett dåligt exempel men huvudargumentationen håller jag fast vid. Placerar de slingorna bra får SAS en optimal flexibilitet i Longhaul flottan men fyra olika storlekar på planen. Jag tror att just antalet fyra hade varit perfekt för ett bolag i SAS storlek och befolkningsunderlag här i Skandinavien. Någon ny tunnare destinastion som bonus också.
 
Last edited:
Förstår att det kanske var ett dåligt exempel men huvudargumentationen håller jag fast vid. Placerar de slingorna bra får SAS en optimal flexibilitet i LH flottan men fyra olika storlekar på planen. Jag tror att just antalet fyra hade varit perfekt för ett bolag i SAS storlek och befolkningsunderlag här i Skandinavien. Någon ny tunnare destinastion som bonus också.
Yes. Tycker göteborgarna kan få en till NY.
 
Förstår att det kanske var ett dåligt exempel men huvudargumentationen håller jag fast vid. Placerar de slingorna bra får SAS en optimal flexibilitet i Longhaul flottan men fyra olika storlekar på planen. Jag tror att just antalet fyra hade varit perfekt för ett bolag i SAS storlek och befolkningsunderlag här i Skandinavien. Någon ny tunnare destinastion som bonus också.
Det finns absolut ett värde i att ha några A321LR i SAS flotta, Boston är ju en destination som inte fyller en A330 riktigt och skulle kunna gå med 321LR. Sen finns det ju flera andra destinationer eller rutter där den skulle kunna passa in. Men att sätta in en A321LR på någon av de befintliga interkontinentala linjerna tror jag inte på (förutom just Boston).
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Enig i detta efter din argumentation gällande frakt. Vi har dock flera nya destinationer som vore spännande och dit en mindre maskin med 3-klass 160 -170 seats config kunde vara passande. Varför inte Dubai (stor konkurrens, vet det), Indien eller Canada? Rena semesterdestinationer vintertid vore också intressant. Seychellerna eller Maldiverna för oss på B.C kanske :p
 
Enig i detta efter din argumentation gällande frakt. Vi har dock flera nya destinationer som vore spännande och dit en mindre maskin med 3-klass 160 -170 seats config kunde vara passande. Varför inte Dubai (stor konkurrens, vet det), Indien eller Canada? Rena semesterdestinationer vintertid vore också intressant. Seychellerna eller Maldiverna för oss på B.C kanske :p

Man ska nog hålla sig till linjer där man kan ha lite marginal, och åtminstone få några som betalar för business, om det ska gå att köra tre klass. Eller tvåklass med business men utan plus. Där faller nog semester destinationerna.

Att ge sig in i getingboet Dubai med en högre kostnadsbas än någon av de andra är döfött.

Indien eller Canada låter däremot mycket rimligare.

Alternativt en all Eco lcc conf till semester destinationerna. Eeeek.
 
Det finns absolut ett värde i att ha några A321LR i SAS flotta, Boston är ju en destination som inte fyller en A330 riktigt och skulle kunna gå med 321LR. Sen finns det ju flera andra destinationer eller rutter där den skulle kunna passa in. Men att sätta in en A321LR på någon av de befintliga interkontinentala linjerna tror jag inte på (förutom just Boston).

Man kan ju öka frekvensen också. En kvällsavgång ARN-EWR-ARN som kompletterar dagens morgonflyg?
 
Toppen