Mattias Holmén
Medlem
Jag håller med dig i sak Mattias men börja räkna på kostnader för dessa kampanjer istället. Jag är ganska övertygad om att det är mer pengar än vad det är värt för de flesta. För visst når man i ditt exempel högsta nivån i FlyPremium men för att ha nytta av FlyPremium behöver man en bunke poäng. 217 000 poäng i ditt exempel ovan ger tre tur och retur i bokad SAS Business. Det är inte alls dåligt men man måste vilja åka till de ställen dit SAS flyger. Slår man ut de totala kampanjkodtnaderna per biljett blir det säkert fortfarande en aptitlig kostnad per biljett men frågan är hur många som är beredda att göra det bytet, pengar mot poäng för chansen till tre SAS Business?
Jo självklart. Jag tog bara några kampanjer som dök upp i huvudet. Självklart måste man värdera varje kampanj. Men oftast kan man tjäna poäng på i stortsätt allt man handlar/konsumerar. Jag rä glad om nivån ligger kvar där den gör, jag hade bara uppfattningen om att typ de flesta ligger på högsta nivån här på BC. Jag har säkert fel.
Ja alla måste ju värdera vad poängen är värda för dom. Jag har för regel att inte "köpa" poäng som kostar mig mer än 5 öre/poängen. På så sätt kan man likställa högsta nivån i flypremium till 10000 SEK.Jovisst, även om inte alla har den möjligheten så kan man komma rätt långt om man behöver ett dyrt elavtal.
Last edited: