Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Kan ju vara så, frågan är hur många som når upp till högsta fly premium nivån? Antar att de flesta här på BC lyckas med det.

Jag tycker att det är rätt utmanande att försöka nå den högsta nivån. Det är trots allt ca 16600+ poäng per månad som man behöver få in inom 12 mån. Utan diverse kampanjer som Avis m.m så hade det blivit tufft.

Jag tycker att det är rätt utmanande att försöka nå den högsta nivån. Det är trots allt ca 16600+ poäng per månad som man behöver få in inom 12 mån. Utan diverse kampanjer som Avis m.m så hade det blivit tufft.
Absolut, men nu finns ju kampanjer i överflöd. Därför jag spekulerar i om att nivåerna kanske kommer att justeras.

Jo, själv hade jag aldrig kommit upp till högsta om inte vi hade 3 månader med dubbla poäng på premiumkortet. Samt några amexvärvningar. Men antar att många flyger i tjänsten här? Jag flyger ingenting faktiskt, och har svårt att tro att jag kan hålla mig kvar.på högsta nivå

Kampanjer i överflöd är det väl inte direkt? Har väl kommit en riktigt bra avis kampanj om jag minns rätt?

Jo, själv hade jag aldrig kommit upp till högsta om inte vi hade 3 månader med dubbla poäng på premiumkortet. Samt några amexvärvningar. Men antar att många flyger i tjänsten här? Jag flyger ingenting faktiskt, och har svårt att tro att jag kan hålla mig kvar.på högsta nivå

Kampanjer i överflöd är det väl inte direkt? Har väl kommit en riktigt bra avis kampanj om jag minns rätt?
Nja, två bra AVIS kampanjer får vi nog säga.
Båda med 3 dagar C klass som ger 10k EB

Det jag menar är att det i princip räcker med följande per år:

2 x longhaul i GO PRO (18-24k)
2 x avis på dessa resor (20k)
6 x värvningar till AMEX Premum / Elite (72k / 118k)
1 x fortum (13k)
1 x synsam (12k)
150,000 SEK spend på Amex Premium / Elite (22,5 / 30k)
Totalt: 157k / 217k.

1 x fortum (13k)
1 x synsam (12k)
Jag håller med dig i sak Mattias men börja räkna på kostnader för dessa kampanjer istället. Jag är ganska övertygad om att det är mer pengar än vad det är värt för de flesta. För visst når man i ditt exempel högsta nivån i FlyPremium men för att ha nytta av FlyPremium behöver man en bunke poäng. 217 000 poäng i ditt exempel ovan ger tre tur och retur i bokad SAS Business. Det är inte alls dåligt men man måste vilja åka till de ställen dit SAS flyger. Slår man ut de totala kampanjkodtnaderna per biljett blir det säkert fortfarande en aptitlig kostnad per biljett men frågan är hur många som är beredda att göra det bytet, pengar mot poäng för chansen till tre SAS Business?

Nja, två bra AVIS kampanjer får vi nog säga.
Båda med 3 dagar C klass som ger 10k EB
Ah, den måste jag missat, även om jag inte hyrde några den första ;)

1 x fortum (13k)
1 x synsam (12k)
Jovisst, även om inte alla har den möjligheten så kan man komma rätt långt om man behöver ett dyrt elavtal (själv har min BRF ett elavtal så jag kan inte ens välja.

Glajjor köper jag sällan varje år, och brukar dessutom köpa de i Asien då de har fler designer som passar mig.

Att köpa något bara för att, brukar jag försöka att undvika, men just Aviskampanjen är väl något som känns riktigt bra, får hålla utkik :)

Toppen