Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Jag tänkte försöka se NBA och/eller NFL i Chicago i slutet av april 2019.

NBA: Tror slutspel är igång då. Hur bevakar jag slutspels-spelschema?
NFL: När och var kan jag se spelschema?

NFL är inte igång då men du kan t ex se baseboll den tiden på året. Här kan du se preliminära datum för NBA-säsongen: Key dates for 2018-19 NBA season | NBA.com

Värt att tänka på är att Chicago Bulls är rätt usla i år så tveksamt om det blir något slutspel för dom. Kolla på Milwaukee som alternativ, nära från Chicago och ett bra lag.

NFL spelar september-december under 17 veckor. Sista omgången brukar vara runt nyår (i år är det dagen innan nyårsafton).
Spelschemat brukar komma på våren och exakta tider för alla matcher kommer senare (en del matcher kan hamna på torsdag eller måndag).
NFL-draften är ofta i andra halvan av april och spelschemat för nästa säsong släpps i nära anslutning.

Jag tänkte försöka se NBA och/eller NFL i Chicago i slutet av april 2019.

NBA: Tror slutspel är igång då. Hur bevakar jag slutspels-spelschema?

NBA regular season tar slut runt 10 april. Man kan se på nba.com när det börjar närma sig slutspel. Men biljetter säljes när man har clinchat en plats. Anmäl dig till chicago bulls nyhetsbrev så kommer du garanterat få förtur. Tyvärr blir det ingen playoffs för bulls då dom rebuildar för draften. Men städer runtomkring såsom Indianapolis, Milwaukee & Detroit. Finns det playoff matcher så det räcker för dina datum.

Börjat kika på vår NHL resa hösten 2019 när matchdatum släpps Blir 241 till Vancouver därefter försöka resa runt Calgary samt Edmonton.
Denna del av Kanada är helt ny för oss så alla tips och råd tar vi tacksamt emot. T. Ex hur ta sig runt dessa städer Bra och prisvärda hotell Svårighet få tag på match biljetter. Övrigt att se/göra under senhösten
Konkret fråga går Amex 241 routa så att även Calgary och/eller Edmonton går att boka utöver LH flighten till Vancouver?
Slutar OT med avrådan köpa biljetter genom viagogo. Borde googlat dem innan jag själv blev rejält lurad

Toppen