Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Ja, det går att buda på både Plus och Business samtidigt. Det har skrivits flera meter inlägg om detta i nedanstående tråd så jag skulle nog be dig anmäla ditt eget inlägg att det skall flyttas till nedanstående tråd då denna tråd handlar om uppgradering i Gate och du pratar om budgivning via Plusgrade.

Plusgrade |SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 202 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tack för svar.
Ja jag ser det nu när du skriver det att mer riktar sig mot budgivningen via Plusgrade.
Ska absolut anmäla att det ska flyttas.

Hmm.
Skall med 965 till hong kong i morgon. Bokat Go flex (M klass). Slängde in ett skambud 14000 poäng, till plus för jag tänkte att om det går igenom så får jag 9000 poång istället för 6000 och då är det helt ok med att betala 14 k poäng för att få 3000 mer baspoäng.
Nu gick det hela igenom men när jag kollar ny bokningsklass så ser jag att jag har fått A (plus saver). Va f-n är det här tänker jag. Det står inget när man budar att det gäller Plus saver för om det hade stått så hade jag inte budat. Det står klart Plus överallt. Inget om Plus saver.
Vad sysslar SAS med?

Kan inte heller hitta någon sån info i villkoren, men å andra sidan står det väl inte heller någonstanns att man ska få högsta bokningsklassen? Det är typiskt SAS, man är inte tydlig hehe. Eftersom du redan har hög bokningklass i GO, som ger motsvarande som plus saver så bjöd du m.a.o på mer komfort i form av bättre stol och fri dryck och snacks. 14K för det är väl ändå ett bra pris tycker jag :). Det är en lång flight!

Hmm.
Skall med 965 till hong kong i morgon. Bokat Go flex (M klass). Slängde in ett skambud 14000 poäng, till plus för jag tänkte att om det går igenom så får jag 9000 poång istället för 6000 och då är det helt ok med att betala 14 k poäng för att få 3000 mer baspoäng.
Nu gick det hela igenom men när jag kollar ny bokningsklass så ser jag att jag har fått A (plus saver). Va f-n är det här tänker jag. Det står inget när man budar att det gäller Plus saver för om det hade stått så hade jag inte budat. Det står klart Plus överallt. Inget om Plus saver.
Vad sysslar SAS med?
När man uppgraderar med plusgrade har man alltid fått en Saver biljett. Från Go/Go Light till Plus saver och från plus/plus saver till business saver.
Är det första gången du plusgradar?

Var glad att det ger samma. På Lufthansa kan man få mindre poäng efter en "lyckad" BidUpgrade. T ex G eller E-klass Premium Ekonomi (150%) till Business P (100%)
Det som stinker är att det inte står att man får plus saver utan enbart plus.
Inget om bokningsklass så i mitt fall kommer SAS att få jobba med bortförklaringarna om jag inte lyckas nedgradera mig till M vid gate i morgon för plus är inte värt 14 k poäng med gott om platser i go (fritt säte brevid)

När man uppgraderar med plusgrade har man alltid fått en Saver biljett. Från Go/Go Light till Plus saver och från plus/plus saver till business saver.
Är det första gången du plusgradar?
Svar ja.
SAS kommer att få jobba om inte de går med på mitt krav att få baspoäng enligt plus.
Vad är det för sätt från deras sida.
Än värre blir det ju om man budar för business och får plus baspoäng.
Jag sitter hellre i Go med lite bokat än Plus saver som man offrar 14 k poäng för.
Har redan fri dricka och maten rör jag inte oavsett.
Hela syftet med mitt bud var att få 3000 mer baspoäng för en rel "billig" peng och inte för "komfort" för jag sitter bättre i Go med fritt säte bredvid än i Plus.
Jädra skitbolag - tur att de inte är mitt 1a val längre utan mer "måsteval".
Ännu värre blir det om man betänker att om jag hade haft en Go lite så gör man en rejäl vinst men inte om man har flex.
För en ovan resenär är ju Plus just Plus och inte dold Plus Saver.
Sådan charlatanitet ser man bara på Kiviks marknad.
Får nog cca Rickard G om det inte ordnar sig i morgon med min nedgradering.

Svar ja.
SAS kommer att få jobba om inte de går med på mitt krav att få baspoäng enligt plus.
Vad är det för sätt från deras sida.
Jag sitter hellre i Go med lite bokat än Plus saver som man offrar 14 k poäng för.
Har redan fri dricka och maten rör jag inte oavsett.
Hela syftet med mitt bud var att få 3000 mer baspoäng för en rel "billig" peng och inte för "komfort" för jag sitter bättre i Go med fritt säte bredvid än i Plus.
Jädra skitbolag - tur att de inte är mitt 1a val längre utan mer "måsteval".
Ännu värre blir det om man betänker att om jag hade haft en Go lite så gör man en rejäl vinst men inte om man har flex.
För en ovan resenär är ju Plus just Plus och inte dold Plus Saver.
Sådan charlatanitet ser man bara på Kiviks marknad.
Får nog cca Rickard G om det inte ordnar sig i morgon med min nedgradering.

Seriöst, mejla VD för några eurobonuspoäng? Ja varför inte, han prioriterar det säkert, kör hårt ;)

Jag vet inte om jag har missförstått det hela med är inte Go, Plus och Business kabinklasser, och just Saver är en benämning på en boknkngsklass. Dvs du budar på en uppgradering av kabinklass och inte en specifik bokningsklass.

Ditt resonemang kring ”en ovan resenär” skulle jag hävda raka motsatsen. Ingen ovan resenär vet skillnaden mellan en Plus eller Plus Saver eftersom det inte är någon skillnad i leverans av tjänst, enbart poäng, right?

Hur som helst, trist att bli besviken, hoppas du får en lösning som du blir nöjd med.

Vi ska vara glada att vi ens får en ny bokningsklass! (Även om det "bara" är saver.) Skulle ju kunna vara/bli som i gate att det inte ger några extra poäng ÖHT. Ingen bra idé att kriga ang. detta tycker jag... Du hade ju kunnat fråga oss här innan du la ditt bud så hade du granterat fått svar på någon minut! :) Alla är väldigt hjälpsamma och snabba på att svara här.

Nej, man får poäng för Business Smart. Nu råkar det vara samma som Plus Pro, men det betyder inte att de ljuger i sin marknadsföring. Du får poäng för den uppgraderade klassen, d v s samma. Hade du lagt några minuter på att läsa början av denna tråd innan du bjöd så hade du sett hur det funkar.

Nej, man får poäng för Business Smart. Nu råkar det vara samma som Plus Pro, men det betyder inte att de ljuger i sin marknadsföring. Du får poäng för den uppgraderade klassen, d v s samma. Hade du lagt några minuter på att läsa början av denna tråd innan du bjöd så hade du sett hur det funkar.
Informationen om vilken poäng man får står som sagt i första inlägget. Brukar vara bra att läsa för det mesta.

Toppen