Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag tänkte lägga till några ord om gårdagens mycket trevliga bokningsupplevelse hos SAS:
[Business class] Sverige-Miami T/R, SAS, 18.200 SEK inkl. skatter | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag ser nu på min telefon att samtalet tog exakt 18min. Det är rätt bra i min erfarenhet. Det jag gillade med herren som bokade in oss var:
1. Lysningsförmågan: jag beskrev att jag behövde hjälp med att boka en komplex affärsklassresa för två vuxna och en infant, och att jag hade kollat upp exakta segment. Behövde aldrig upprepa, och tog min information snabbt
2. Snabbhet: hittade direkt det segment vi letade efter
3. Flexibilitet: det blev snabbt klart att FLL-IAD-LGA var "Married Segments" när vi letade segment för segment var svaret nej. Kändes som ett teamarbete
4. Insisterade att maila mig alla detaljer INNAN betalning (som Tallinn gör med EuroBonus). Jag har jobbat med call center, och att driva ner snittet per samtal är ett enkelt sätt att spara pengar på. Detta måste kosta en del i tid och pengar, men kanske är kundupplevelsen samt felmarginalen gör att det är värt det. Fick möjligheten att kolla allt själv innan
5. Men bäst av allt: det blev några tusenlappar dyrare än vad jag trodde. Plötsligen sa agenten: "I'm going to remove the service charge on this ticket, because there is no way you would be able to book this online with us". No shit, tänkte jag. Jag hade inte ens frågat.

Så min slutkläm är att ringa till SAS efter kl. 19.00 ;)

Tycker att SAS gjorde det här jäkligt bra. Servering av utomordentligt trevlig alkoholfri öl. Påminner om en klassisk Shandy för de som vet vad det är. Hej hej från SK935 förresten.

A3BA0FDC-7049-4E7F-BED2-9AA52DA7E968.jpeg

Jag gnällde ju på SAS i syster tråden om vad de inte gjorde så bra så då måste man självklart skriva här med.
SAS/Austrian slarvade bort mina väskor, jag mailade den lite kvitton på utlägg för arbetskläder igår, idag svarade att de har satt in en adekvat summa för detta på mitt konto.
Bra gjort SAS!

Tack SAS! Mycket lämpligt i detta isbjörnspittskalla vädret!

Attachments

• 12365CF0-AE85-4BED-8D10-ECA1B6298781.jpeg
    12365CF0-AE85-4BED-8D10-ECA1B6298781.jpeg
    90,5 KB · Visningar: 583
Toppen