palmen
Moderator
Jag säger inte att detta är en sanning, utan det är min uppfattning utifrån mina preferenser.Detta är väl ändå en sanning med modifikation, mycket beror på vilket crew man får. Man kan får riktigt dåligt hos både SAS och LH samtidigt som man kan får riktigt bra. Maten är väl i princip lika oätbar på båda (även om SAS verkar ryckt upp sige lite på sistånde). Garanterat seatblock hos lufthansa tar bort ett orosmoment. Men får jag välja fritt tar jag BA business över både LH C och SAS+.
De få gånger som jag fått boxen på SAS så har den varit helt ok och bättre än den "mat" som Lufthansa lägger fram i business. Drycken är för mig ljusår bättre på SAS, nu senast fick jag halvavslagen cola från storflaska jämfört med SAS som serverar en burk. Juicen från Ringi är bättre än det som serveras på Lufthansa, Ölen ska vi inte prata om då Lufthansa inte ens kommit in i matchen där. Pralinerna är även de bättre på SAS än Lufthansas variant.
Jag dricker inte vin och champagne/mousserande bryr jag mig inte om heller, mycket möjligt att Lufthansa är bättre på detta.
Besättningen är oftast bra på SAS (sällan jag har problem inom europa) men de kan vara katastrof ibland också. Där är Lufthansa mycket jämnare då jag tycker de levererar en bra service rakt igenom utan att falla igenom. Men när SAS är bra så är de bättre än Lufthansa när de är bra vad det gäller kabinbesättning (enligt mig).
För mig så fungerar SAS Plus bättre än Lufthansa Business, jag får ut mer av en sådan flygning inom Europa.
Hur det är för andra är individuellt och jag vet att en del föredrar Lufthansa före SAS.