Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Inget säkert svar, men tre långdistansmaskiner (OY-KBA, OY-KBM, LN-RKN) verkar vara på service. Brukar inte vara så många iväg på service samtidigt... Någon service som dragit ut på tiden?
OY-KBA tycks dra ut på tiden. Har varit i Hongkong nu sen den 29 oktober och borde väl ha återvänt till Köpenhamn när OY-KBM flög till HKG för sin serviceperiod för en vecka sen.
Att LN-RKN är på service i Hongkong vid samma tidpunkt känns bara som dålig planering.
Det verkar som att alla långdistansresmål får lite indragna turer under dessa veckor. Frågan är bara hur långt i förväg indragningarna har planerats.

Fick just sms om att SK 903 till NY blir försenad från 12.25 till beräknat 16.00... Mer tid i loungen för mig så ingen större skada skedd. Får ju göra det mesta av mitt första besök i SAS gold lounge som SAS gold :)

Nu får man väl bara hoppas att vi landar minst tre timmar sent också!

Såg att det visst var fyra timmar som gällde för resor utanför eu. Jaja, vi får se :) Det är faktiskt min första långa försening med SAS till USA på ett tiotal resor :)

Fick just sms om att SK 903 till NY blir försenad från 12.25 till beräknat 16.00... Mer tid i loungen för mig så ingen större skada skedd. Får ju göra det mesta av mitt första besök i SAS gold lounge som SAS gold :)

Nu får man väl bara hoppas att vi landar minst tre timmar sent också!
Ser ut som att den avgick 12.37, vad hände?

Hehe, lite struligt wifi på resan (måste vara första gången för SAS) men detta hände:

Var försenad från Visby till Arlanda och när vi landat så fick jag eftr cirka 20 min ett sms som sa att vi skulle bortse från tidigare sms och att SK903 skulle avgå i vanlig tid. Hann faktiskt inte ens till loungen utan jag gick direkt till F-piren och boardade med mina SSSS för tredje gången på raken till USA.

Har nu avnjutit gofika och riktigt bra service i business och ser fram emot att landa i NY i närheten av utsatt tid :)

Toppen