Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Här är en dagsfärsk meny.

f667ee98b52cd271f1e4d63719254c45.jpg


Edit: och på svensk meny... :)

30b5af42f6c22eff36dee6acbbba2d40.jpg
 
Last edited:
Ny rätt från och med idag, vem blir först att prova?
Visa bifogad bild 82200

Jag kan glatt meddela att denna rätt är mycket bra :) Purén är verkligen speciell, inget jag tidigare smakat. Väldigt syrlig med en tydlig smak av apelsin, morot och kanske citron. Ankan var lagom storlek och fint krispig samt väldigt saftigt kött.

Tillbehören, så som picklade kantarell, pärllök och grönkål passade utmärkt tillsammans med Purén.

71319c42b26a0ea25133abb061253150.jpg


7f7421823e6e9e2fc01e230219afce58.jpg


Ping @M.K
 
Trevligt! Blev tyvärr lite sen, snart i loungen efter taxfree shopping först. Svårt val då jag älskar viltskaven, men ska nog prova ankan ändå!

Ta båda, jag var hungrig som en varg så jag och mitt sällskap delade även på en räksallad. Servitrisen undrade då om vi inte ville ha något mer och informerade om att vi inte var mätta så är det bara att beställa in fler rätter. Och det är väll ingen nyhet i sig, det var dock första gången jag blivit uppmuntrad till det av personalen.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Inga rykten om att en motsvarande AMEX-lounge ska öppnas i Köpenhamn? Annars får jag överväga att flytta till Stockholm...
Med tanke på att Amex är relativt litet i Köpenhamn så är det nog inte så troligt i dagsläget. Men vad som händer framöver återstår väl att se.
Skulle gissa på att det kommer en Amex-lounge i Göteborg relativt snart om de inte kör vidare med det koncept de har där med att man får mat/dryck från ett café.
 

Niclas.J

Medlem
Med tanke på att Amex är relativt litet i Köpenhamn så är det nog inte så troligt i dagsläget. Men vad som händer framöver återstår väl att se.
Skulle gissa på att det kommer en Amex-lounge i Göteborg relativt snart om de inte kör vidare med det koncept de har där med att man får mat/dryck från ett café.

En sak jag tror är problematiskt med Göteborg är tillgången till loungen, att den så att säga blir för hög. Vad jag menar är att på Arlanda så ligger Pontus i T5, med egen säkerhetskontroll, och Arlanda är därtill en relativt stor flygplats. Det gör att det bara är en viss andel av resenärerna som har möjlighet att besöka den (utav kortinnehavarna), och antalet som (likt oss här) springer mellan terminaler för att hinna äta i en lounge är nog begränsat.

Landvetter är bara en terminal, med korta avstånd, vilket innebär att alla med rätt kort alltid har access oavsett resmål. Det kan bli rätt dyrt att ha en så här förmånlig lounge då, gissar jag, när alla som flyger inrikes mellan typ Sthlm-Gbg varje dag kan passa på att ta en snabb-visit med ett glas vin och friterad anka.

Men det är ren spekulation från min sida, jag är inte insatt i "lounge-ekonomi".
 
Toppen