Absolut, hade gjort det samma själv. Väckte bara en fundering hos mig om det finns någon officiell regel kring ämnet. Ibland är det nice att få priority över priority![]()
På United säger man iaf barn under 2 år, vilket jag tycker kan vara rimligt
Absolut, hade gjort det samma själv. Väckte bara en fundering hos mig om det finns någon officiell regel kring ämnet. Ibland är det nice att få priority över priority![]()
En fundering...
Igår kom jag rätt sent till gaten på GOT när boarding redan pågick för SK2080 och prioboarding redan var avklarad.
Kan jag ändå gå förbi hela kön med passagerare som väntar på boarding och tränga mig före i automaten genom att hävda min rätt till prioboarding som Plus/Guld/Diamant passagerare ?
Jag vågade inte testa utan ställde mig snällt i kön...
/ TT
Det mest ultimata hade ju varit att varje gate hade en egen liten "Lounge" dit endast prio-passagerarna hade tillträde till med buffé, öl, vin m.m som man kunde njuta av i väntan på boarding.Principiellt sett så tycker jag det. På engelska brukar man ju ofta säga "boarding at your own convenience" vilket för mig betyder att jag kan gå på när jag vill. Rent praktiskt så är det ju inte så lätt när man inte har en särskild fålla för prioboarding. Därför brukar jag också låta bli att "tränga mig" om jag är i en liknande situation, men egentligen så tycker jag att jag borde ha rätt att göra det.
Särskilda priofållor hade varit önskvärt, alltid och genom hela boardingprocessen.
I senaste mailet från SAS:
NY RUTIN FÖR PRIORITY BOARDING
Priority boarding är en förmån för dig som reser i SAS Plus eller SAS Business, eller är Guld- Diamantmedlem i EuroBonus. För att förbättra vår service har vi nu infört boarding-zoner i Stockholm och Köpenhamn (Oslo kommer inom kort). Vilken zon du tillhör framgår av ditt boardingkort. Zon A och B får gå ombord först – och då accepteras inte boardingkort i andra zoner för inpassering.
Detta gällde i GBG för två helger sen. Var många som skulle fram i boarda men fick sitt boardingkort nekat...
Problemet blir dock att vi som har prioboarding oftast sitter en stund i loungen och inte hänger vid gaten 1 timme innan, så blir en köttmur av icke-prio boardare man måste armbåga sig igenom först för att komma fram till gaten..
Fållor nu!Ja, köttmuren är ett problem som borde lösas. Fattar inte att man inte styrt upp det bättre.