Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

Agö

Medlem
Om man provar att flyga med förstaklass till Köpenhamn som, mig veterligen, inte något flygbolag har flugit på med förstaklass de senaste 30 åren, så kan man nog prova Moskva.
Absolut. Men det kan ju även ha andra orsaker än förstaklasskabinen i sig. Så t.ex. gick man ju från 26 affärsklassäten till 48 sådana i och med bytet från gamla 777-200 till 777-300ER. Och fick på köpet Premium Economy, något som inte heller fanns på 777-200.

Emirates flög för övrigt med First Class på Köpenhamn fram till 2013. Det gick inte heller något vidare.
 

Agö

Medlem
Och nu flyger de med förstaklass till Stockholm. Jag börjar se ett mönster :)
Själv är jag mest förvånad över att Stockholm och/eller Moskva inte fått en ”egen” linje med Singapore Airlines. Men det kanske kommer nu. Swedavia behöver all trafik de kan få med tanke på rådande passagerarutveckling.
 

Dr. Miles

Expert
Själv är jag mest förvånad över att Stockholm och/eller Moskva inte fått en ”egen” linje med Singapore Airlines. Men det kanske kommer nu. Swedavia behöver all trafik de kan få med tanke på rådande passagerarutveckling.
Jag håller med @Agö.
Om det hade funnits tillräcklig mycket efterfråga av First class från Moskva hade många flygbolag erbjudit redan.
En av de få flygbolag som erbjöd First class från Moskva var Transaero och de gick i konkurs i 2015.

Första klass inom Europa med Transaero (Imperial Class) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Transaero i konkurs | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Det är väl rätt väntat om det stämmer, men klart det är tråkigt för oss.

Det kommer nog bli väldigt svårt att få ombokning till någon annan First med Singapore skulle jag gissa på. Det normala förfarandet när detta händer är nedgradering till business alternativt att man bokar av/om resan till något som har availability.

Vad tror du om ombokningskostnaden, samt ett eventuellt dyrare poängpriset på F till samma zon, i fallet att boka om till något annat?
 

palmen

Moderator
Vad tror du om ombokningskostnaden, samt ett eventuellt dyrare poängpriset på F till samma zon, i fallet att boka om till något annat?

Även möjligt att skjuta på resan till helt andra datum, låt sägs 2-3 månader fram i tiden? (Så länge voucher och poäng är giltiga)
Att få boka om den flighten är nog möjligt, att flytta hela resan, då åker du nog på avgifterna. Men det är som sagt bara gissningar just nu.
 

Lars-Johan

Medlem
Då får vi se vad som händer här.
Har min first t/r i slutet på april.

Någon som vet om de släpper infon lokal tid den 20nov? Alltså i Singapore vilket gör att vi får infon ikväll så man kan ringa direkt imorgon bitti. Om man är påverkad.
 
Toppen