Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Skulle besöka business lounge på Vilnius flygplats, men blev nekat inträde, eftersom SAS har sagt upp avtalet (läste nyss att det redan skedde i början av 2017).

Det spelar tydligen ingen roll om man har plus-biljett och/eller har Star Alliance Guld via SAS. Bedrövligt!

Vad jag kunde se är inte loungen "att hänga i julgranen", men i alla fall. Alla andra flygbolags statusresenärer har inträde, men inte SAS.

Vad jag kunde se är inte loungen "att hänga i julgranen", men i alla fall. Alla andra flygbolags statusresenärer har inträde, men inte SAS.
Är det verkligen så?
Jag trodde att man inte fick inträde till loungen på Vilnius flygplats oavsett om man hade Star Alliance Gold status på annat Star Alliance flygbolags bonusprogram eller ej så länge man flög med SAS.

Skulle besöka business lounge på Vilnius flygplats, men blev nekat inträde, eftersom SAS har sagt upp avtalet (läste nyss att det redan skedde i början av 2017).

Absolut ingen pik till dig, Nahoj, men är det SAS oförmåga att informera eller resenärernas oförmåga att ta till sig informationen om uppsagda tredjepartslounger som gör att förvåningen över att man inte lägre har tillträde med SAS Plus eller Star Gold då man flyger med SAS.

Är det verkligen så?
Jag trodde att man inte fick inträde till loungen på Vilnius flygplats oavsett om man hade Star Alliance Gold status på annat Star Alliance flygbolags bonusprogram eller ej så länge man flög med SAS.

Kan nog stämma. Jag gick tillbaka och frågade, och då sade de att man hade kunnat använda Star Alliance guld via SAS, ifall man flög med annan medlem inom Star Alliance, exempelvis Lufthansa.

Absolut ingen pik till dig, Nahoj, men är det SAS oförmåga att informera eller resenärernas oförmåga att ta till sig informationen om uppsagda tredjepartslounger som gör att förvåningen över att man inte lägre har tillträde med SAS Plus eller Star Gold då man flyger med SAS.

Förstår att det inte är en pik. Allt är lugnt! Ibland möjligen både och. Jag ville dels få mer klargörande information (evigt tack till Dr. Miles! för all möjlig värdefull information och tips), och dels informera övriga statusresenärer som ska resa med SAS till/från Vilnius.

Hur som helst, rörande om ett flygbolag kan bli bättre och/eller om resenärer kan bli bättre på att ta reda på information, är mitt svar att man kan alltid bli bättre (så är det med allting (även den bäste kan bli bättre), enligt min mening).

Last edited:
Jag såg att mitt föregående ärende stängts, trots att jag svarade dem och hänvisade till tabellen. Jag skickade en ny claim, den här gången på svenska, och hänvisade dessutom till mitt gamla ärendenummer. Den här gången fick jag ett positivt svar i kundtjänsttombolan. 3000 poäng har satts in på mitt konto. Vad viktigare (?) är fick vi implicit bekräftat att tabellen är högst otydlig och att SAS Plus ger tillträde till lounger inom Star Alliance när man flyger inom Europa.
Hängde inte med riktigt men är kontentan att man har (borde ha?) tillgång till lounge i LIS vid resa med SAS PLUS (och utan status)? :rolleyes:

Ja, man har access till businesslounger som drivs av Star Alliance-bolag enligt sedvanliga regler, även TAPs lounge!

Det är inget nytt med det...

Är denna bild obsolet (hittar ej ngn *A-lounge i Lissabon)?
Edit. Lissabon kanske inte var en SAS-destination när listan gjordes, därav saknas den.

Attachments

• 243DE6AB-C587-43F1-8894-ADBD2F15FCB7.png
    243DE6AB-C587-43F1-8894-ADBD2F15FCB7.png
    236 KB · Visningar: 399
Toppen