Senaste nytt

New Nordic by SAS goes vegan

Tack för varningen.
Flyger LIS-ARN imorgon,är normalt inte svampälskare. (Läbbig konsistens) Så det lär bli svältflygning med mycket fika som kompensation. Kan man få/begära något från vagnen istället eller gäller svamp eller inget.
Är detta f.ö något utslag av svenskt PK-tänkande liknande den debatt av vissa högröstade som kräver enbart vegansk skolmat.
Således nya SAS klasser; SAS veg och SAS go. Bägge med gratis kaffe/te.
Nog för min del i alla fall. Kommer damma av gamla M&M kortet och boka Swiss, Lufthansa fortsättningsvis. Tror inte att Lufthansa ens kommer på absurda tanken att servera enbart veganskt i business.

Läste upp innehållet för min 40 årige son. Norrlänning mycket älg och ren på menyn.
När han skrattat färdigt förslog han att SAS serverar smaklökar som veganrätt Mycket godare ;)

Rätt barnslig attityd av många här att motsätta sig detta av den enda anledningen att det är veganskt. Men vad vet jag, ni kanske absolut behöver ert dåliga och osmakliga kött(för nu ska vi inte inbilla oss att det är av någorlunda kvalitet och tillagning).

Rätt barnslig attityd av många här att motsätta sig detta av den enda anledningen att det är veganskt. Men vad vet jag, ni kanske absolut behöver ert dåliga och osmakliga kött(för nu ska vi inte inbilla oss att det är av någorlunda kvalitet och tillagning).
Barnslig attityd Precis den nivå på kommentar jag förväntat mig från vissa
Oerhört saklig. Eller?
Dax för moderator gripa in innan tråden spårar ut.

Alltså, vilket rabalder över detta. Det är ju ändå inte longhaul och det enda alternativet.
SWISS har bjudit på vegetarisk foccacia i många år (iaf mellan Zürich och Stockholm), och det har dugit gott för mig och alla jag rest med. Smart, tycker jag.
Lufthansa är nog de jag varit mest missnöjd med i matväg, och det i business.

Jag hejar på att de prövar olika.

Jag har aldrig nekat någon att äta veganskt, inte heller haft synpunkter på andras val att avstå kött. Varför har du synpunkter på om jag och andra väljer bort vegansk mat?
Men du tänker ändå att det är ett slags krav att det alltid skall finnas en kötträtt? Det är inte riktigt samma sak som att det oftast finns ett vegetariskt alternativ, oavsett hur mycket man skämtar om att man inte äter morötter av ideologiska skäl för att det är synd om morötterna när de dras ut jorden.

Jag tycker det är intressant att se hur upprörda folk blir över att SAS under två veckors tid inte kommer servera kött eller fisk i sina lådor, detta år 2018 då i alla fall jag trodde vi hade kommit längre än så. Vissa blir till och med så upprörda att de skall sluta flyga med SAS. Jag fullkomligt älskar en bra köttbit, men just det går oftast inte hand i hand med köttet i kuberna. Finns det ett bra / bättre vegetariskt eller veganskt alternativ tar jag gärna det istället, det kan vara intressant att bredda sig från kött, potatis och bra...

Toppen