Senaste nytt

Vilket bolag och flygplansmodell ger bäst valuta?

Pga något bättre benplats, vilket du inte lär märka såvida du inte är över 2m lång. Jag tycker (personligen!) att det är lite drygt med FÖR mycket benplats då man har svårt att hitta en skön viloposition på stol kontra fot/benstöd.
På just SQ är det STOR skillnad.

Hade försökt få in A350 ARN-SIN och A380 SIN-FRA i SQ.

Dessa tre står för den mest direkta vägen till destinationen DPS, självklart kan man ta en omväg om man föredrar att spendera semestern på flyget istället för destinationen om man vill åka något specifikt flygbolag tex ANA. Skrev klart och tydligt att jag använda forumet som informationskälla samt Skytrax, finns det en bättre lista att gå efter får du gärna peka mig dit.
Ok. Förstår mer nu när du säger att du pratade om ”rakaste” vägen vilket jag inte kunde uppfatta av tidigare inlägg.
@Senator beskriver ju utmärkt vad jag också försökte mig på med skytrax.

Störst plats. Har suttit där flera gånger och aldrig blivit störd utav spring i galleys.

Minns jag rätt får man väl också sova rakt och inte på sniskan som på alla andra platser?

Finns ju risk för infant bredvid. Är fönsterplatserna på rad 19 också bättre med utrymme?

Minns jag rätt får man väl också sova rakt och inte på sniskan som på alla andra platser?

Finns ju risk för infant bredvid. Är fönsterplatserna på rad 19 också bättre med utrymme?
Ja det går att sova ”rakt”. Man slipper ju som du skriver ligga på sniskan.

Fönsterplatserna är också att föredra. Oftast där jag brukar försöka placera mig när jag flyger A350 med SQ.

Ja det går att sova ”rakt”. Man slipper ju som du skriver ligga på sniskan.

Fönsterplatserna är också att föredra. Oftast där jag brukar försöka placera mig när jag flyger A350 med SQ.

Tyvärr låsta platser som inte går att boka i förväg för en som saknas Kris status...

ska vi anta att det är business du vill flyga i? Ser inte det beskrivas utan bara att du har testat tidigare.
Som tidigare är det alltid bäst att använda flygmallen så att behövd info finns att tillgå, annars kanske du får felaktig eller inkomplett info/råd av oss.
hittas här: Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(sticky i Flygbiljetter tråden).

Du skriver ju:
vill gärna testa nya bolag och flygplansmodeller.

Sedan frågar du:
vill gärna testa nya bolag och flygplansmodeller.

Känns lite som du borde ha svaret själv då? ;)

Ja, precis det är businessklass jag och sambon vill flyga i. Missade detta. Skall använda mallen hädanefter!
Jag har försökt att göra lite research men ville gärna ha en input från experterna här på forumet :)

Det är ett väldigt trevligt stopp i Moskva på vägen också om du reser från Stockholm. Kul taxfreebutik med lite udda sorter man inte ser så ofta i västvärlden, en lite mysko lounge med ryska bakverk samt intressant betongsovjetarkitektur. 350 är en trevlig kabin med SQ Business det håller jag med om.
På hemvägen hade jag tagit EVA om det finns platser.

Får helt enkelt fundera om man vill ha ett stopp på vägen då de flesta verkar föredra A350.
Har sökt genom SAS online awardsökmotor för att hitta platser men har bara hittat med SQ och Turkish. Skall man gå en annan väg för att hitta med EVA? Enligt nya reglerna så tillåts väl inte omvägar utan snabbaste vägen som godkänts?

Så nya dreamlinern med Turkish är inte värt?

Tack för alla svar! Fått bra med info nu.

om man vill ha ett stopp på vägen då de flesta verkar föredra A350
Du får ett stopp hur du än gör, finns inga direktflyg från Arlanda till Singapore. Zurich är ett bra alternativ med trevlig lounge. Köpenhamn är jag själv allergisk mot så den skippar jag gärna.

Skall man gå en annan väg för att hitta med EVA?
Ja, sök BKK-LHR enbart, sedan får du kolla anslutningar från DPS eller lösa den biljetten separat och kanske ta en natt eller två i Bangkok.

@Adam Engdahl Jag flög ARN-WAW-SIN med LOT för 3 veckor sedan, mkt bra och mkt bättre än Thai (som jag flög hem via BKK). Vi flög i business. Det är dessutom hyfsat raka vägen med bra tider.
ARN-WAW CRJ900
WAW-SIN B787
Jag gillar även Turkish (A330-300) men har inte flugit deras B777 eller B787.
Jag filar på en reserapport men som allt annat tar det tid....:oops:

Edit. Såg nu att du skulle till DPS (så då får du om möjligt skarva på med SQ)

Toppen