Adam Engdahl
Medlem
Nu var det dags för mig att boka min första awardresa till nästa höst och har lite frågor.
Har endast åkt med SAS Business mellan CPH-PVG och CPH-EWR tidigare.
Har endast flugit med A330 och A340 på longhaul och vill gärna testa nya bolag och flygplansmodeller.
Ut var tanken att boka GOT-CPH-SIN-DPS (777-300ER) alternativt GOT-ARN-SIN-DPS (A350-900) eller om man kan hitta awards med Airbus A380-800 (har endast hittat en på hemvägen på fel datum). Går det att hitta fler? Alla flighter är med SQ då som ni förstår.
Vad jag har förstått det så finns bara den nya kabinen på 777-300ER och A380-800?
Eller är A350-900 mer komfortabel?
Hem tänkte jag DPS-IST-GOT (787-9) vilket jag förstått att det är en ny rutt från och med sommaren 2019 och ett helt nytt flygplan som skall levereras under 2019!?
Värt att köra Turkish hemvägen eller skall man köra SQ både ut och hem?
Skall tilläggas att jag reser med sambon så mittenplatser är att föredra.
Hoppas ni kan besvara mina frågor och tack för ett bra forum.
Har endast åkt med SAS Business mellan CPH-PVG och CPH-EWR tidigare.
Har endast flugit med A330 och A340 på longhaul och vill gärna testa nya bolag och flygplansmodeller.
Ut var tanken att boka GOT-CPH-SIN-DPS (777-300ER) alternativt GOT-ARN-SIN-DPS (A350-900) eller om man kan hitta awards med Airbus A380-800 (har endast hittat en på hemvägen på fel datum). Går det att hitta fler? Alla flighter är med SQ då som ni förstår.
Vad jag har förstått det så finns bara den nya kabinen på 777-300ER och A380-800?
Eller är A350-900 mer komfortabel?
Hem tänkte jag DPS-IST-GOT (787-9) vilket jag förstått att det är en ny rutt från och med sommaren 2019 och ett helt nytt flygplan som skall levereras under 2019!?
Värt att köra Turkish hemvägen eller skall man köra SQ både ut och hem?
Skall tilläggas att jag reser med sambon så mittenplatser är att föredra.
Hoppas ni kan besvara mina frågor och tack för ett bra forum.