Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Uppdatering. Hemresan ombokad. Två st(Fru+ett barn) i sällskapet får nu åka first class sträckan SIN-CPH. Bara de inte vänjer sig vid detta:)
Hej igen, Uppdatering nr 2 som enbart är gjord för att få tillbaka lite pengar i och med de nya skatterna och avgifterna som började gälla i förra veckan. Betalade ursprungligen 14 144:- och 305 000 poäng för fyra personer i business/first till DPS. Uppdateringen jag gjorde nu var att lägga till ett ben(GOT-ARN) på hemvägen dagen efter den ursprungliga hemkomsten. Denna kommer jag inte att använda. Detta gjorde att kostnaden sjönk till 6624:-. En besparing i rena pengar på 7520:-. Det kostade å andra sidan 55 000 mer poäng så det kanske är att "svära i kyrkan" på att det här forumet att "vaska" flyg och poäng på det här viset:)
 
Försöker hjälpa en vän att boka om för att trigga omräkning av skatter men det verkar som hans flyg hkt-bkk-cph är drabbat av married segments då webben visar tillgänglighet på det tidigare flyget men kundtjänst ser inte dem.
Kan man droppa inrikesflyget eller måste tillgänglighet finnas på bkk-cph ?
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Bizniz
Avreseort: Stockholm
Destination: Peking, Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur (Open jaw)
Antal poäng (per person): 60000 poäng (FlyPremium)
Skatter&avgifter (per person): 1054 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Augusti 2019
Bokad: November 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Lilla höstresan fixad, blir en vecka i Tokyo. Åker ut via Peking för att alls ha en chans att hitta platser åt bägge hållen. Stanna en natt i Peking för att bocka av det landet och sen JAL vidare för Avois till Tokyo för att bocka av det flygbolaget.

Premiär i SAS business till Asien, ska verkligen kräva de omtalade tofflorna ombord.

Som vanligt levererar flypremium oslagbart värde. Poängpriset blir en tredjedel jämfört med att åka Star Alliance-award.
För din information,
Sträckan Beijing-Tokyo kostar 10.000 avios i Economy, 20.000 avios i Business medan sträckan Shanghai-Tokyo kostar 7.500 avios i Economy, 15.000 avios i Business.
 
För din information,
Sträckan Beijing-Tokyo kostar 10.000 avios i Economy, 20.000 avios i Business medan sträckan Shanghai-Tokyo kostar 7.500 avios i Economy, 15.000 avios i Business.

Stämmer bra. Hade hellre åkt via Shanghai, men det är riktigt dålig tillgänglighet den tiden.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, EgyptAir, Austrian
Kabinklass: Business, Economy
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Dubai
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 52 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1658 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December 2018
Bokad: November 2018

CPH-ATH SAS Plus
ATH-CAI EgyptAir Business
CAI-DXB EgyptAir Business
DXB-CAI EgyptAir Economy
CAI-VIE Austrian Business
VIE-CPH Austrian Business

Förhoppningen, även om låg, är att det ska släppas några F med Lufthansa. Alternativt att man kan byta ut ekonomi på hemvägen. Dock är resan över jul och nyår vilket gör att chanserna är små att hitta F eller bonusplatser.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vill inte vara en party pooper men du riskerar rätt lång restid totalt sett med alla byten samtidigt som det ev bara blir kortdistansplan. Utan IFE etc på något ben.
Egyptair är också alkofritt pga religion.
Första legget i plus kan ju mycket väl bli utan seatblock dessutom.
Austrian har väl iaf seatblock på sina flyg.

Antar du inte har så mycket att välja på med bara en månad i framhållning.
 
Såvitt jag vet så flyger Lufthansa 747-400 utan firstkabin till Dubai när du ska resa så det blir svårt att byta till F.

I stand corrected - då får man hoppas på C dit med dem.

Vill inte vara en party pooper men du riskerar rätt lång restid totalt sett med alla byten samtidigt som det ev bara blir kortdistansplan. Utan IFE etc på något ben.
Egyptair är också alkofritt pga religion.
Första legget i plus kan ju mycket väl bli utan seatblock dessutom.
Austrian har väl iaf seatblock på sina flyg.

Antar du inte har så mycket att välja på med bara en månad i framhållning.

Det var inget överflöd med alternativ direkt.
 
  • Bonusprogram: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: SAS, Thai, LOT
  • Vilken kabinklass, Business, First
  • Avreseort: ARN
  • Destination: KBV
  • Enkelresa eller Tur&retur: T/R
  • Antal poäng: 225 000
  • Skatter&avgifter: 3680 pp
  • Antal resenärer: 2
  • När: 21 December 2018
  • Bokad: 6 Nov 2018
Kändes rätt skönt att det här dök upp inför Jul/nyår då vi gått och väntat på den ett tag :)

ARN-CDG - SAS Plus
CDG-BKK - Thai F
BKK-CDG - Thai F
CDG-WAW - LOT Business
WAW-ARN - LOT Business
Är det bara jag som inte får ihop Krabi som destination från ovannämnda roiting?
 
Toppen