Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Just det.. juniresan 2018 (bokades i Maj) låg ju öppen för First T&R så där skulle har jag ju debiterats 95.000 vilket är helt korrekt.. dessförinnan var Dec 2017 (O på utresan, I på hemresan), 2 personer 190.000 poäng (2-4-1). Innan det samma i Juli 2017, 2 personer 190.000 poäng (2-4-1).

Något som ändrats under 2018?
Yes det ändrades någon gång i år, någon annan kommer garanterat ihåg vilken månad.

Just det.. juniresan 2018 (bokades i Maj) låg ju öppen för First T&R så där skulle har jag ju debiterats 95.000 vilket är helt korrekt.. dessförinnan var Dec 2017 (O på utresan, I på hemresan), 2 personer 190.000 poäng (2-4-1). Innan det samma i Juli 2017, 2 personer 190.000 poäng (2-4-1).

Något som ändrats under 2018?

Yes det ändrades någon gång i år, någon annan kommer garanterat ihåg vilken månad.
Skulle säga det var i juni 2018.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Landvetter (GOT)
Destination: Shanghai (PVG)//Beijing (PEK)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur Open Jaw
Antal poäng (per person): 50,000 Eurobonuspoäng per person samt en Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2,861 SEK/person
Antal resenärer: 2 stycken
När (avresans tidpunkt): Juni 2019
Bokad: 31/10

Slog till och bokade en resa i Juni som skall ta oss till Tokyo men dit är det ju svårt att hitta biljetter så säkrade upp denna så kan jag sedan boka Tokyo från och till Kina med Avios.
Efter alla ändringar som kommit i veckan så har jag i alla fall en resa bokad om man nu skulle få för sig att höja poängen på SAS fly också så småningom.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Menar du inte 60.000 per person?

Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: Cathay Pacific
Kabinklass: Business
Avreseort: HKG
Destination: TPE
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 10000 avios
Skatter&avgifter (per person): 526 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2019
Bokad: November 2018

Fantastiskt värde för poäng. Ska man casha motsvarande resa så är det minst 1500 sek, i ekonomiklass med lågprisbolag. Nu får man dessutom lite loungehopping i Hong Kong på köpet.
Har poängpriset gått upp?
Om jag kommer iåg rätt, sträckan mellan Hong Kong-Taipei kostade 4.500 avios i Economy och 9.000 avios i Business per enkelresa förut.

• Gilla
Reactions: Gus
Har poängpriset gått upp?
Om jag kommer iåg rätt, sträckan mellan Hong Kong-Taipei kostade 4.500 avios i Economy och 9.000 avios i Business per enkelresa förut.

Vad som däremot gått upp är avgifterna, jag har för mig det kostade runt 200kr innan de började ta ut bränsletillägg?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Landvetter (GOT)
Destination: Shanghai (PVG)//Beijing (PEK)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur Open Jaw
Antal poäng (per person): 50,000 Eurobonuspoäng per person samt en Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2,861 SEK/person
Antal resenärer: 2 stycken
När (avresans tidpunkt): Juni 2019
Bokad: 31/10

Slog till och bokade en resa i Juni som skall ta oss till Tokyo men dit är det ju svårt att hitta biljetter så säkrade upp denna så kan jag sedan boka Tokyo från och till Kina med Avios.
Efter alla ändringar som kommit i veckan så har jag i alla fall en resa bokad om man nu skulle få för sig att höja poängen på SAS fly också så småningom.

Är det så höga skatter/avgifter för resa med SAS?

Är det så höga skatter/avgifter för resa med SAS?

Sorry det är fel, det skall vara 1,866 SEK Totalt 933 per person, my bad, verkar dock vara lite mer till just Kina , förra gången jag bokade had jag först ut till Tokyo och hem från Beijing och då var det något lägre skatter, på routingen GOT-NRT//PEK-GOT var det 1072 SEK i skatter och avgifter för 2 personer

• Gilla
Reactions: FFS
Toppen