Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Är det byte i Bangkok på utresan? Eller är det bara teknisk mellanlandning med bibehållet flightnummet?
det beror på dag... vet ej när du tänkt åka men det kan vara både och. Se exempel:
Skärmavbild 2018-10-26 kl. 10.44.50.png
Skärmavbild 2018-10-26 kl. 10.44.33.png

OM dus åker en dag med stoppet så är det i vilket fall ETT nummer på flighten hela vägen.
Jag har åkt med BR från London till TPE med sådant stopp i Bangkok.

edit: @Gus kan läsa mer om det här: EVA to Lift Vienna Service from Four Flights/Week to Daily in March 2018 :: Routesonline

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LO, LH x 2, AV, TK x 2, SK
Avreseort: ARN
Destination: SCL/EZE open jaw
Enkel eller t.o.r: tur och retur
Antal poäng (per person): 82500 (2-4-1)
Skatter och avgifter (per person): 4128:-
Antal resenärer: 2
När: 28 oktober
Bokad: 18 oktober

Visa bifogad bild 80699

Det blev några små (!) justeringar på den planerade Thailandsresan nu i höst. Hittade ingen rolig utresa 28/29 oktober (bara via Moskva).
Sedan dök det upp Lufthansa first class till Bogota och då blev en tripp åt andra hållet. Landar i IST 22.30 och nästa flyg till VNO går 16.10 nästa
dag. Borde väl betyda gratis hotellövernattning? Finns bara ett flyg med Turkish till Vilnius.
Flighter:
ARN-WAW LOT business CRJ900
WAW-FRA Lufthansa business A320
FRA-BOG Lufthansa first A340-600
BOG-SCL Avianca 787-8
EZE-IST Turkish 777-300ER
IST-VNO Turkish 737-800
VNO-ARN SAS CRJ-900

Fråga @Magnus8 .. denna resa med First segment måste väl ändå gått på 95.000 poäng (2-4-1) eller?

När det gäller TK och övernattning hade jag denna frågeställning förra veckan då jag hade ett flyg från GOT-IST sedan vidare IST-BOG som innebar att jag behövde stanna i IST (bägge flyg GOT-IST fullbokade samma dag).

Jag fick då två olika svar av två olika agenter. Efter kontakt med TK på FB så fick jag klart svar (som också finns på deras hemsida) att om det finns tidigare TK flyg till destinationen så gäller detta inte (fullbokat eller ej).

Finns det ingen möjlighet att komma fram till destinationen på tidigare TK flyg då skall det vara ok!

För att säkra och spara tid, maila: HOTELDESK@THY.COM med din e-ticket / routing, fråga om du har rätt till detta och avvakta svar. Skriv ut/ta med dig detta till TK hotel desk i IST. Tyvärr var ju inte min bokning “elegible” så jag bokade Doubletree Avcilar (60EUR/natt).

Fråga @Magnus8 .. denna resa med First segment måste väl ändå gått på 95.000 poäng (2-4-1) eller?

När det gäller TK och övernattning hade jag denna frågeställning förra veckan då jag hade ett flyg från GOT-IST sedan vidare IST-BOG som innebar att jag behövde stanna i IST (bägge flyg GOT-IST fullbokade samma dag).

Jag fick då två olika svar av två olika agenter. Efter kontakt med TK på FB så fick jag klart svar (som också finns på deras hemsida) att om det finns tidigare TK flyg till destinationen så gäller detta inte (fullbokat eller ej).

Finns det ingen möjlighet att komma fram till destinationen på tidigare TK flyg då skall det vara ok!

För att säkra och spara tid, maila: HOTELDESK@THY.COM med din e-ticket / routing, fråga om du har rätt till detta och avvakta svar. Skriv ut/ta med dig detta till TK hotel desk i IST. Tyvärr var ju inte min bokning “elegible” så jag bokade Doubletree Avcilar (60EUR/natt).

Det är first bara ena vägen så 82 500 poäng/person är rätt (95 000 + 70 000)/2=82 500

Stämmer såvida att vi har bara first class på utresan. Nu är ju Tallinn så generösa att de bara tar betalt för ena vägen.

När bokade du senast?

Just det.. juniresan 2018 (bokades i Maj) låg ju öppen för First T&R så där skulle har jag ju debiterats 95.000 vilket är helt korrekt.. dessförinnan var Dec 2017 (O på utresan, I på hemresan), 2 personer 190.000 poäng (2-4-1). Innan det samma i Juli 2017, 2 personer 190.000 poäng (2-4-1).

Något som ändrats under 2018?

Toppen