Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Nu är goda råd dyra. Jag har väntat ut att få till LH eller LX i First till NRT men icke. Nu hittar dom inte en enda flight i F (oavsett flygbolag) till eller från NRT. Jag har tittat på att åka via KIX, ICN, BKK men de hittar inget alls!! Jag skall åka 15:e eller 16:e sep. med retur den 21:e. Den som har knep för att få mig dit eller framför allt hem i F (gärna med omväg) kommer få en guldstjärna av mig :). Nu åker jag C dit i LH men hem blir det Y :-(. Snälla. Hjälp!!

Enligt awardtravelr så finns det gott om LH F (synligt från UA) samt TG F via BKK på utresan. Misstänker att även hemresan är ungefär samma läge.

Hur ber du dem söka? Säger du att du ska flyga ARN-NRT eller går du leg för leg? Om du säger att du ska flyga ARN-NRT i F så är nog chansen på sin höjd obefintlig att de lyckas. Om du istället ber dem titta på specifika flighter så är chansen större. Och var extremt tydlig med routingen. Börja med att utgå från FRA eller MUCh och lägg sedan till anslutningen dit sist.

Har i princip lagt alla pusselbitar för nästa sommars resa med USDM som jag planerar att boka till veckan. Vi känner ju till agent roulette nu (även om jag inte provar den:)), men jag har ändå några funderingar. Den planerade rutten är:FCO-FRA-BKK-SIN-MNL-ICN-FRA-FCO,med F där det går.Som ett alternativ på andra halvan har jag -MNL-NRT-ICN- i stället för direkt MNL-ICN. Planen är ett längre stopover i BKK och sedan ha SIN eller MNL som destination.

Första funderingen är kring MPM, som visserligen inte verkar existera i praktiken. Därför funderar jag på MNL som destination istället för SIN, jag är ju lite längre bort då..

Andra funderingen, hur ser dom på tiden man stannar på destinationen? Mitt stop-over i BKK kommer att vara ca 2 veckor. Har jag SIN som destination kommer jag på kvällen och åker på morgonen. Har jag MNL som destination har jag två alternativ: 1) Anländer tidig em och vidare sen kväll, 2) Åker dagen efter.

Kommer jag att stöta på några problem med de här planerna?

Manila som destination fungerar bra. Även Hong Kong går också bra. Du behöver att betala för dyraste award(Europe-South Asia award: 110.000 miles i F) dock.

De har inget krav om stopover ska vara kortare än dagarna i destination. Jag har gjort det förr. :)

Enligt awardtravelr så finns det gott om LH F (synligt från UA) samt TG F via BKK på utresan. Misstänker att även hemresan är ungefär samma läge.

Hur ber du dem söka? Säger du att du ska flyga ARN-NRT eller går du leg för leg? Om du säger att du ska flyga ARN-NRT i F så är nog chansen på sin höjd obefintlig att de lyckas. Om du istället ber dem titta på specifika flighter så är chansen större. Och var extremt tydlig med routingen. Börja med att utgå från FRA eller MUCh och lägg sedan till anslutningen dit sist.

Jag har bett dem söka nrt-fra/mucc/cdg/zrh, icn-fra/muc/cdg/zrh, kix-fra, nrt-bkk-fra men det finns knappt Y. Hittade en hem på LH nrt-fra i Y. Det måste väl ändå finnas ngt att ta sig hem på som i alla fall är i C-klass? Går det att söka på deras hemsida? När jag försökte mig på kix-zrh så gick den över nord amerika. Som sagt om någon hittar något eller har knep så tas dom tacksamt emot. PM:a gärna.

Nu är goda råd dyra. Jag har väntat ut att få till LH eller LX i First till NRT men icke. Nu hittar dom inte en enda flight i F (oavsett flygbolag) till eller från NRT. Jag har tittat på att åka via KIX, ICN, BKK men de hittar inget alls!! Jag skall åka 15:e eller 16:e sep. med retur den 21:e. Den som har knep för att få mig dit eller framför allt hem i F (gärna med omväg) kommer få en guldstjärna av mig :). Nu åker jag C dit i LH men hem blir det Y :-(. Snälla. Hjälp!!

Hittar bland annat detta:
21 SEP NRT-BKK TG641 11:00-15:30 F
22 SEP BKK-MXP TG940 00:40-07:35 F
22 SEP MXP-CPH SK1686 11:20-13:25 C
22 SEP CPH-ARN SK1422 14:15-15:25 C

Edit:
Verkar finnas plats i F 15 SEP MXP-BKK med TG941 samt 16 SEP BKK-NRT med TG676.

Last edited:
Tack! Men Var hittar du dessa flighter A380*G? Awardtravelr, KVS, Aeroplan? För jag har också hittat diverse flighter som de sedan resulterar i "no availability, sir"......Skall ge ditt förslag en chans dock. Tack.

KVS dvs ANA tool. För mig har alltid ANA tool visat korrekta platser med TG. Dock är det varierande resultat med LH/LX/SQ.

Edit:
Som tidigare påpekats är det extremt viktigt att söka sträcka för sträcka. Säger du NRT-MXP via BKK hittar de inget.

Last edited:
Tack! Fick igenom hemresan hnd-bkk följt av bkk-cdg. Det blir toppen. Har muc-nrt med lh i c så jag tror jag stannar kvar på den.Däremot så gäller det som du säger att vara noggrann, lät dom söka nrt-bkk men där hittade dom inget o dom är ju inte direkt superfiffiga med att hjälpa till med routingen. Tack för hjälpen!

Skönt att det löste sig - detta förum är fantastiskt på det sättet. På andra forum får man ofta märkliga svar när man frågar om routing, tex "sök själv...."
Här får man hjälp av många medlemmar vilket är underbart! :)

Antar att du tog nattflighten i F från HND, och även F till CDG med Thai?

Trevlig resa!

Toppen