Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från galleries first lhr t5, inte lika bra som loungen @mika sitter i men fortfarande mycket bra. Har blivit lite champagne och mat, blir här ett tag till om någon vill ses eller gästas.

Min ranking av lounger på Heathrow (T2, T3 och T5) som man kan besöka som Star Gold eller OWE:
1. Cathay Pacific First (T3)
2. Qantas (T3)
3. United Club (T2)
4. Air Canada (T2)
5. Singapore Airlines (T2)
6. Galleries First (T5)
7. American Airlines First (T3)
8. Galleries First (T3)
9. Senator (T2)

Min ranking av lounger på Heathrow (T2, T3 och T5) som man kan besöka som Star Gold eller OWE:
1. Cathay Pacific First (T3)
2. Qantas (T3)
3. United Club (T2)
4. Air Canada (T2)
5. Singapore Airlines (T2)
6. Galleries First (T5)
7. American Airlines First (T3)
8. Galleries First (T3)
9. Senator (T2)
Håller helt klart med om att CX är bäst, tycker den slår Concorde room med. Qantas har jag inte testat så kan inte uttala mig, tycker däremot du placerat båda GF loungerna för lågt, tycker T3 skulle ligga som tvåa på listan och T5 som trea. Nu vet jag inte hur AA loungen är om den gjorts om sen sist jag var där men den skulle jag lägga sist!

Håller helt klart med om att CX är bäst, tycker den slår Concorde room med. Qantas har jag inte testat så kan inte uttala mig, tycker däremot du placerat båda GF loungerna för lågt, tycker T3 skulle ligga som tvåa på listan och T5 som trea. Nu vet jag inte hur AA loungen är om den gjorts om sen sist jag var där men den skulle jag lägga sist!

Qantas (dvs. gamla SAS-loungen) kan rekommenderas. Bra mat (men som sagt, ingen a la carte före kl 18:00 och då är matet inte bra), riktigt bra viner och trevlig stämning. Jag har aldrig gillat Galleries First -lounger (för mycket folk, stökigt), men kanske borde dom ligga litet högre.

Mitt flyg är försenad, nu ska jag tillbaka till Qantas-loungen för lite drinkar.

Qantas London Lounge igen. Pga försenat flyg extra tid för en drink. Det fick bli Little Creatures Pale Ale, trevlig APA från Australien. Jag gillar att det bjuds lokala viner och öl från Australien här.
qantas.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen