Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ni någon förklaring till att Lufthansa-flighten blev så sen? Höll lite koll på lufthansa.com och de uppdaterade inte ens sajten med information om förväntad avgångs/ankomsttid för just er flight så det verkade lite "mystiskt"...
Jo, allt var klart i Frankfurt, soppa tankat, passagerare ombord när en bil åkte in i planet. De fick då lasta av alla och byta plan som jag tolkade det.

Från Barcelona blev det ytterligare 25 minuter försening pga ATC.

Hälsningar från Copa Club Loungen i BOG. Liten lounge som erbjuder bar och en rejäl tv-höra med två tv-apparater.
368f6048ddeeea21c4dd93d9c0511ad0.jpg

3e8bc685d2c0e5ff07fa489b02344632.jpg

0f581ab56f51043ed4fd646ffe09b3b3.jpg

Sidder i Jakarta T2 i Pura Indah First Class Loungen og venter paa UL til Colombo og Dubai.Loungen er middelmaadig og lille og moerk. Har opdaget soesterloungen ved siden af der er 5 gange storre med facadevinduer. Men der kan man ikke faa øl...det kan man i First men så er det også slut: ingen vin, sprut, og kun den billige lokale Anker øl blir der budt på. Intet bedre eller stærkere. Maden er so, so men i det mindste er der et par lokale, varme retter.

Frygteligt lufthavn med usmidigt skifte fra T3 til T2. Jeg ankom til T3 med MH fra PNH og KUL men selv om det også er en OW carrier, er det som 2 forskellige verdener at skifte fra MH til UL: skulle igennem immigration, told, have transit visa etc. og maatte vente 1 time i T2 paa at Check-In med UL åbnede.

Daarlig stemning i CGK idag - alle TV koerer uafbrudt med reportager og live fra JT610 der crashede igaar.

Någon som av en händelse är i Wien på tisdag kväll och kan gästa? Jag har två vänner med mig men får bara in en. Tar helst från BC men kan naturligtvis fråga någon där på väg in i loungen.

Lunch i Cathay Pacific First på Heathrow. Jag besökte först Qantas London lounge, men matudbudet imponerade inte på lunchtiden. Deras a la carte öppnas bara klockan 18:00. Det fick bli lunch i Cathays lounge istället, och Cathay leverarar, som alltid. Jag tycker att Cathays First lounge fortfarande är bästa loungen på Heathrow och T3 bästa terminal för lounge-hopping.
cx1.JPG
cx2.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen