Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

011430121

Medlem
Norwegian fortsätter sin berg och dalbanan de senaste dagarna bjuder på stora uppgångar, under torsdagen rusade aktien med en uppgång på 16%.
Enligt Bloomberg så skall en intressent vara villig att skjuta till 8 miljarder NOK till Norwegian
Detta känns spännande vad som händer med Norwegian aktien de närmaste veckorna.
Den kraftiga uppgången för Norwegian påverkade inte SAS aktien.
 

squeezen

Medlem
sen kan an tycka att mr Kjos borde passa sig lite i sina icke-konkreta eller bekräftade uttalanden som "det finns fortsatt stort intresse från olika budgivare" känns lite Elon Musk-aktigt och som att medvetet elda på.
I synnerhet då han strax innan sade att "priserna på biljetter måste upp om flygbolaget ska ha en chans att klara sig".

I min värld betyder detta att det i verkligheten inte är så himla toppen, utan han villa säga något som marknaden kan se som positivt för att "väga upp".
För mig är det i alla fall en varningssignal.
lite OT men det är väl bara 2-3 månader sedan Dometics VD Juan Vargues menade på att kursen skulle dubblas... Istället rasat 26% senaste 3 månaderna. För mig är detta samma case. Men visst finns det tradigmöjligheter i norskan, dessutom kan man ju alltid satsa på valutaeffekt utöver kursen.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
sen kan an tycka att mr Kjos borde passa sig lite i sina uttlanden icke-konkreta eller bekräftade uttalanden som "det finns fortsatt stort intresse från olika budgivare" känns lite Elon Musk-aktigt och som att medvetet elda på.
I synnerhet då han strax innan sade att "priserna på biljetter måste upp om flygbolaget ska ha en chans att klara sig".

I min värld betyder detta att det i verkligheten inte är så himla toppen, utan han villa säga något som marknaden kan se som positivt för att "väga upp".
För mig är det i alla fall en varningssignal.
lite OT men det är väl bara 2-3 månader sedan Dometics VD Juan Vargues menade på att kursen skulle dubblas... Istället rasat 26% senaste 3 månaderna. För mig är detta samma case. Men visst finns det tradigmöjligheter i norskan, dessutom kan man ju alltid satsa på valutaeffekt utöver kursen.
Samtidigt gör Michael O’Leary, med sina regelbundna negativa uttalanden om Norwegian, allt han kan för att skjuta aktien i sank.
 

Jönsson

Medlem
fast vem bryr sig vad Ryanair CFO säger om Norwegian?
Bara patetiskt för Ryanair och ännu starkare tecken på oro (för Ryanair)
Uppenbarligen bryr sig väldigt många eftersom det publiceras i nationell och internationell media. Även här på BC har irländarens åsikter om Norwegian diskuterats.
 

squeezen

Medlem
Det kanske inte gör honom mer intressant, men han är CEO, inte CFO. :)
Tomato tomatoe haha. Du har såklart rätt.

Uppenbarligen bryr sig väldigt många eftersom det publiceras i nationell och internationell media. Även här på BC har irländarens åsikter om Norwegian diskuterats.
So may be it. Credibility från någon som i slutet av juli säger att bolaget ska tjäna 1,25-1,35 miljarder euro, för att sedan 1/10 vinstvarna och sätta 1,10-1,20, är för mig obefintlig sedan länge. För mig är han en tomte, men visst väcker han uppmärksamhet och det heter väl ”all publicity is good publicity”
 
Toppen