Senaste nytt

SAS-AmEx Hur lång tid från ansökan till kort-i-hand?

Jag ansökte onsdag kväll och hade kortet i brevlådan på måndagen efter. Har inte fått några statuspoäng ännu dock. Står på på Amex att dom fördes över till Eurobonuskontot samma dag dom ansökan godkändes men kan som sagt ännu ej se dom på mitt EB-konto. Börjar bli orolig för att jag eventuellt fyllde i fel Eurobonusnummer vid ansökan...

Logga in på ditt Amex konto och klicka på grön knapp "Saldo Eurobonus-poäng". Där skulle du se att 20k poäng blev registrerad

Logga in på ditt Amex konto och klicka på grön knapp "Saldo Eurobonus-poäng". Där skulle du se att 20k poäng blev registrerad

Ja, det är de jag menar. Där ser jag att 20k poäng har registrerats för 7 dagar sedan, alltså samma dag som jag ansökte om kortet. Promblemet är att jag inte ser dessa 20k poäng på mitt Eurobonuskonto. Mina statustpoäng där är oförändrade.

Jag ansökte onsdag kväll och hade kortet i brevlådan på måndagen efter. Har inte fått några statuspoäng ännu dock. Står på på Amex att dom fördes över till Eurobonuskontot samma dag dom ansökan godkändes men kan som sagt ännu ej se dom på mitt EB-konto. Börjar bli orolig för att jag eventuellt fyllde i fel Eurobonusnummer vid ansökan...

Jag pratade med Amex idag och tydligen så går beställning ifrån Amex (för poäng) till SAS strax efter man blir godkänd. Sedan uppdateras detta natten till fredag varje vecka, om inget går fel. Kundtjänst trodde i alla fall att jag skulle se mina poäng i morgon.

Hustrun ansökte och blev godkänd den 19/10 och transaktionen för statuspoängen registrerades också på hennes EB-saldo på AMEX hemsida den 19/10. Kortet kom igår och hon fick sina statuspoäng idag.

En dum fråga men på vilket sätt vet man när man blev godkänd? Minns jag rätt underrättades jag om mitt godkännande genom att kortet låg i brevlådan.

Är osäker på om det går ut någon anmälan. Jag ringde Amex i ett annat ärende och passade på att fråga angående Elite ansökan. Fick som svar att det låg en beställning för printning av själva kortet, vilket betydde att ansökan var godkänd. Detta var kanske tre dagar efter att jag ansökt.

Toppen