Senaste nytt

SAS-AmEx Hur lång tid från ansökan till kort-i-hand?

Ansökte: 2018-10-20
20k elite bonus reg hos amex (baspoäng): 2018-10-23
Kort i hand: 2018-10-26
Första autosweep: 2018-11-01
Första extrapoängen på Eurobonus-kontot: 2018-11-06 (daterade 2018-11-05)

Men ännu inga baspoäng på Eurobonus-kontot. Förs de över separat eller tillsammans med ordinarie autosweep?

Tack för ditt svar och engagemang :) Men nu var det baspoängen det handlade om.

Redigerade min post ovan för att det skulle bli tydligare.

Baspoängen kommer när man har gjort sin spend på 20’ inom 3 månader om det är Elitkortet vi pratar om.

Sitter nu med mobilen, men på sidan 44 finns det en tabell över hur mycket man måste spendera på varje kort.

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite | Sida 44 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Sluta kalla de statushöjande poängen från Amex för ”baspoäng”. Dessa poäng från Amex är ”statuspoäng” och inget annat!

Baspoäng får man i SAS Eurobonusprogram genom att sätta sin söta lilla rumpa i något flygplanssäte och flyga runt. Dessa poäng, baspoäng, kan man även utnyttja till att bland annat boka bonusresor, hotellrum och hyrbilar.

Statuspoäng får man från Amex Elite eller SAS Mastercard Premium, dessa höjer din status men kan inte användas till någonting annat alls. De påverkar endast din status i bonusprogrammet.

Extrapoäng, är sådana poäng som man får för alla andra aktiviteter, såsom hyra Avisbilar, köpa reflexvästar eller beställa linsfodral... ;)

Baspoängen kommer när man har gjort sin spend på 20’ inom 3 månader om det är Elitkortet vi pratar om.

Sluta kalla de statushöjande poängen från Amex för ”baspoäng”. Dessa poäng från Amex är ”statuspoäng” och inget annat!

Baspoäng får man i SAS Eurobonusprogram genom att sätta sin söta lilla rumpa i något flygplanssäte och flyga runt. Dessa poäng, baspoäng, kan man även utnyttja till att bland annat boka bonusresor, hotellrum

Statuspoäng får man från Amex Elite eller SAS Mastercard Premium, dessa höjer din status men kan inte användas till någonting annat alls. De påverkar endast din status i bonusprogrammet.

Precis.

Och statuspoängen kommer inom 2-3 veckor efter godkänd ansökan. Det är en förmån till kortet som ingår i avgiften. Gäller Elite.

Extrapoängen som man får som bonus när man blivit värvas kommer i autosweepet när/om man spenderar bestämd summa inom 3 månader.

Ansökte om kredit-premium via värvningslänk 31/10 och fick ett ”tack för din ansökan” på skärmen, sen inget.
Frk Basic har dock fått post i lådan att kreditprövning kommer ske för hennes nya kredit-extrakort.
Har ju redan betal-premium och inga större (t ex resor) inköp på G, så ingen ko på isen. :)
Citerar mig själv. Idag fick jag kortet i lådan, så exakt en vecka från ansökan till kortet i handen, klart godkänt. :)

Edit. Väntar bara på extrakortet nu.

Sökte ett SAS Amex elite för cirka 2 veckor sedan, idag landade det i brevlådan. Var helt säker på att det var mitt curve kort som är ute på vift som hittat hem, men fel hade jag.

edit: fel rubrik - Safari har en egen rättstavning som..

jag har läst om personer här på BC som fått vänta många veckor, men det kanske inte alls är snabbt. Beror ju på vad man har för preferens.

Toppen