Senaste nytt

Hur gör ni med rakattiraljer?

Alla gör som de vill men personligen tycker jag faktiskt det är oerhört smidigt med engångshyvlar när man reser. Till det, Palmolive rakcreme på 100ml tub. Jag reser i stort sett alltid bara med carry-on.
Engångshyvel och rakcreme antar jag fungerar om man har lite tunnare och mjukare skäggväxt. För mig är det praktiskt taget värdelöst.

Använder Gilette Blue3 engångshyvlar när jag reser. De enda engångshyvlar jag har testat som faktiskt fungerar. Använder en hyvel till 2-3 rakningar innan den slängs och rakar mig alltid efter duschen. Då räcker det med tvål och vatten istället för raklödder/rakcreme. Har ganska hårt och kraftigt skägg, ska tilläggas, så jag låter det aldrig gå mer än 2-3 dagar mellan rakningarna.

Ett litet extra tips är att bladen från dessa hyvlar även passar på Mach3-handtag, ifall man föredrar det.

En del vill unvika att behöva packa upp den genomskinliga påsen i säkerhetskontrollen.
Jag är en sån typ. Tycker att det tar tillräcklig tid där ändå med allt pyssel, bälten som ska av, datorer och surfplattor förevisas och trots att jag borde ha lärt mig händer det fortfarande att jag glömmer några mynt i fickan eller rent av klockan.

En gång fick jag till och med bassning för vanliga mjuka skumgummiöronproppar som jag hade i byxfickan. Vissa "röntgenmaskiner" är uppenbart rätt "duktiga". Minns inte var men gissar på Dubai, Doha eller Istanbul. Så allt som minskar strulet i säkerhetskontrollen uppskattas. "Mikroskopiska" vätskemängder som exempelvis "Nezeril/Otrivin" struntar jag ofta helt i att visa upp, vilket normalt alltid går problemfritt.

Standard Gillette, gud vet vilket namn, och rakkräm fr Rituals (inte många ml
i den tuben inte)
Aldrig haft några problem med security.

Toppen