Senaste nytt

Hur gör ni med rakattiraljer?

Gusthild

Medlem
Hur gör ni med rakattiraljer? Rakhyvel, kniv eller apparat.
Tänkte då framförallt på er som reser mycket i jobbet och endast har carry-on.
När jag åker på längre resor packar jag det naturligtvis i det incheckade men har avstått från att ta med det på weekendresor. Jag känner mig dock otroligt ofräsh efter ett par tre dagar då det inte längre är ett five o'clock shadow men engångsrakhyvel avstår jag hellre från.

Jag packar min Gilettehyvel i handbagaget, tillsammans med raklödder i liten 100ml tub från exempelvis L’Oreal. Är aldrig några problem. På längre resor har jag också med extrablad. Kan inte ens påminna mig om att jag ens fått någon fråga om det.

Jag packar min Gilettehyvel i handbagaget, tillsammans med raklödder i liten 100ml tub från exempelvis L’Oreal. Är aldrig några problem. På längre resor har jag också med extrablad. Kan inte ens påminna mig om att jag ens fått någon fråga om det.
Hmm, okej, trodde de skulle ha invändningar mot det!
Har alltid kört på säkerhetsrakhyvel och har nu gått över till kniv. Rakkniv skulle jag aldrig tänka mig att de skulle tillåta, men vad tror ni om säkerhetsrakhyvel+blad?

Annars får jag väl införskaffa mig något av det ovanstående för resor!

Last edited:
Kör med apparat. Inte blivit av med den från handbagaget hittills. Vare sig i säkerhetskontroll eller genom ohederliga resenärer.

• Gilla
Reactions: Gus
Använder apparat, men annars är raktvål och borste med ”modern” hyvel ett tips för att inte behöva checka.

Och icke-flytande deostick eller alum sten under armarna. Nu letar jag bara efter icke-flytande after-shave/eau-de-toilette och tandkräm

Toppen