Ja. Tyvärr föll den mig inte i smaken.Hundpiss?
Har du verkligen druckit den?
Flög häromdagen då serverades Gosset Grande Reserve Brut
fast Rosé champagnen var fortfarande i menyn
Tror ingen utom Jonas C som brukar dricka det. Och Jag är rätt säker på att du inte behöver säga ”ni” till honomNu vet jag inte hur hundpiss smakar, ni som har erfarenhet kan gärna få ge en beskrivning.
Tydligen som JW Blue LabelNu vet jag inte hur hundpiss smakar, ni som har erfarenhet kan gärna få ge en beskrivning.
Fanns Rosén kvar att beställa också.
Serverades champagnen preflight också?
Ajdå, Gosset är rena hundpisset i jämförelse mot Heidsieck Rosé. Om det visar sig vara permanent så är det ett stort nedköp.
Hundpiss?
Har du verkligen druckit den?
Wow!
Snacka om att smaken är som baken.
Frågar du mig så är detta bytet väl genomtänkt. Gosset är ett otroligt bra hus som har tillgång till jäkligt bra ”Grand Cru” plotter!
Bra att veta är att Gosset Grande Brut är en mix av premier cru och grand cru viner.
Det här är en champagne i budget segmentet som spöar både Pol Roger, Moet och Deutz standard champagner.
Skrattvattnet som Gosset tagit fram har en annan jäsning vilket tillåter mindre bubblor, lättare och ungdomligare smak! Passar sjukt bra till fisk men står sig utmärkt själv.
Tidigare rosé champagne på SAS gav en mycket mindre svängradie för vad den den kunde inmundigas till!
Tråkigt att dricka budgetchampagne kan tyckas... Men som sagt Gosset ett mindre känt hus som samtidigt levererar sjukt bra och kvalitativ champagne.
Detta är helt klart ett av de bättre valen SAS kunde göra!
Hoppas den stannar kvar.
PS.
Har man chansen att köpa hem lite flaskor av denna kan jag rekommendera det starkt!
Drickas bör den inom 1-2år.
Tror ingen utom Jonas C som brukar dricka det. Och Jag är rätt säker på att du inte behöver säga ”ni” till honom
Och även utan att veta hur hundpiss smakar så kan jag utan tvekan säga att Gosset inte smakar det.
Tips - Om vinet är dåligt så skickar man ut det och ber om nytt, vin blir dåligt ibland helt enkelt.
Charles Heidsieck? Nej för f#%!
Han tog fel på Charles och diskvattnet som BA serverade tidigare, men jag gillar hans kategoriska uttalanden och vassa penna, det ger krydda till forumetHahahahaha, vilken bluff.