Senaste nytt

Ny Champagne i SAS business från oktober 2018

Mycket bra att de lämnar roséchampagnen. Hoppas även de börjar med riktiga champagneglas...
Du ska bara vara väldigt glad att du får riktigt glas.
I Plus för någon månad sedan från Aten serverades "bubblet" i plastglas. inga riktiga glas lastade enligt kabinpersonalen.
Fick nöja oss med plusplastglas...

När jag flög till Malaga sist var det plastglas. Jag frågade då om detta och fick höra att SAS på långa Europalinjer slutat med riktiga glas för att det behövdes så många och det var för tungt. Man sa då att de skulle finnas kvar på kortare Europalinjer. Detta var från CC om det stämmer eller ej vet jag inte

När jag flög till Malaga sist var det plastglas. Jag frågade då om detta och fick höra att SAS på långa Europalinjer slutat med riktiga glas för att det behövdes så många och det var för tungt. Man sa då att de skulle finnas kvar på kortare Europalinjer. Detta var från CC om det stämmer eller ej vet jag inte

Hört det med. På längre europaflygningar är det plastglas som gäller. Problemet ska ha varit vissa destinationer där det varit Plus-sektioner med 80-90 pax som länsar vagnarna på dryck. Framförallt Malaga, Alicante och däromkring.

Tror det är runt 3h eller något där gränsen går.

Superkul att SAS varvar med lite olika champagner, halvkul att det blev just Gosset.

Ska bli intressant att se hur den smakar i luften för på marken känns den spikrak och lite stram.

Jag skulle gissa på att Pinot Noir-tunga champagner gör sig bättre i luften. En blanc de blanc lär ju typ smaka som en syrlig ramlösa där uppe.

Såg vilka andra Peter Lawrence hade testat innan han landade på just den. Ser billecart skymta där borta, Två olika Laurent Perrier, två olika Gosset (han gick på den finare) och en Duval Leroy. Nån som kan trianspotta de andra flaskorna? Kul att få en bild av vad han har jobbat med.

Attachments

• 135FAA08-6C35-405E-9B12-21D70E479BDF.jpeg
    135FAA08-6C35-405E-9B12-21D70E479BDF.jpeg
    88,8 KB · Visningar: 282
Toppen