Jag har legat någonstans 175-225 TKR per år i spend på mitt Amex Premium. Så har svårt att se att jag kan trigga två vouchrar när jag nu dessutom lägger en del spend på SAS MC Premium (utomlands) samt vid kampanjer etc. Har blivit mer spend på SAS MC Premium än vad jag trodde från början (det är väl det som är deras poäng också så har gått rakt i fällan

).
Mot bakgrund av att jag inte triggar två vouchrar så har jag svårt att se mervärdet av Elitekortet. Visst, med min spend får jag 10.000 EB poäng mer per år med Elite men det försvarar ju knappast merkostnaden på 3000 kr vs Premium. En hyra på Avis = 10.000p... Dessutom flyger jag mest inrikes i GO (jobbresor) så de 20.000p baspoäng (+ 12.000p från SAS MC) vet jag med den sänkta baspoängintjäningen inte om det räcker för EBG. Annars hade det varit en fin bonus för 3000 kr.
Så frågan blir (om ni inte kan övertyga mig om Elite) om man ska behålla Premium betalkortet eller ansöka om ett Premium kredit? Bryr mig inte jättemycket om UC men vouchern är väldigt viktig så 10p/100 kr upp till 150TKR gör ju i alla fall en viss skillnad. Dock inte mer än en Avis-hyra