Senaste nytt

Jag vill varna för Priority Pass

Nöjd med ditt Priority Pass?


  • Total voters
    129

Pandion

Medlem
Jag har ett PP via Amex Platinum och har använt det rätt många gånger. Säkert 20-30 gånger, och aldrig behövt betala för något loungeinträde någon gång.

Enda undantaget är när jag har haft en gäst med mig in i loungen, och då upplyser Amex om att man får betala för gästen.

Vid sidan om mitt EBP på SAS tycker jag att det är rätt praktiskt att använda PP. Speciellt när man reser med DY till ALC där vi har sommarställe där man kan nyttja loungen i ALC, och även tidigare loungen på ARN T2 när den fanns kvar. Har annars även använt PP på många andra platser i världen utan problem.

Precis som skrivit tidigare så finns det ju olika medlemsnivåer i PP. Enklaste nivån är att att man då får betala för varje loungebesök, men för Amex Platinum är alla besök kostnadsfria. Kolla vad som gäller med HB Platinum. Skall det vara kostnadsfritt så är det ju bara prata med HB så får dom kreditera ditt konto, svårare än så borde det ju inte vara...
 

micke

Medlem
En liten uppdatering efter kontakt Eurocard Platinum kundservice. Har man privatkortet är varje loungebesök kostnadsfritt men har man corporatekortet så får man betala avgiften.
 

jumbooze

Medlem
En liten uppdatering efter kontakt Eurocard Platinum kundservice. Har man privatkortet är varje loungebesök kostnadsfritt men har man corporatekortet så får man betala avgiften.

Vet du om det gäller alla lounger? För jag har tidigare använt PP på många ställen tidigare och inte fått betala.
Jag har eurocard plat corporate. Det är kanske något nytt?
 

micke

Medlem
Tyvärr ingen aning om detta. Detta var det besked jag fick från kundservice. Själv har jag privatkortet så jag förhörde mig inte vidare om Corporate policyn.
 

agehall

Medlem
Det är säkert så att det gäller alla lounger, men jag skulle bli förvånad om alla känner till policyn och följer den korrekt. Det kan nog slå åt båda hållen...
 

Stefan62

Medlem
Exakt det jag skriver, jag har tvingats betala en gång på Arlanda (165), och nu skall de ha 250 sek för ett besök i USA !!

Jag rekommenderar helt klart folk att avstå Priority Pass - det fungerar verkligen inte.

Förmodligen har Du inte rätt PP - det är högsta nivån som ger "gratis" tillträde!
 

Storsteffe

Medlem
Har aldrig haft några problem men då är det ju via amexp. jag har kortet. Amexp. funkar också på AA lounger i US vilket många inte vet om, ska även funka på Delta sky club och US Airways Club men det har jag aldrig provat. Man måste dock ha en biljett med respektive bolag.
 

Stefan62

Medlem
Som f.d. American Express Platinum kund så hade jag såklart Prority Pass. I samband med att jag sade upp mitt AmEx Platinum så fick Priority Pass för sig att jag helt plötsligt skulle betala för mitt användande av Red Carpet Club i Seattle för några månader sedan.... observera alltså att det var först när AmEx sa upp mitt Priority Pass, då jag sagt upp mitt Platinakort, som jag helt plötslugt skulle betala för något som vid tillfället skulle ingå i AmEx Platina och Priority Pass!

Kan också nämna att jag tvingats betala på Arlanda T5 för användande av deras Mezzini lounge när jag använde Priority Pass...

Jag har tidigare varit synnerligen skeptisk till Priority Pass, men nu för tiden vägrar jag använda det (jag har Handelsbanken Platina, och si då ingick Priority Pass där med...) eftersom det är totalt omöjligt att veta om man får tillgång till lounge gratis, enligt all reklam, eller om en lounge visit kostar 165 - 250 sek.

Så jävligt stor varning för ett riktigt skitkort!!!!!

Vad är problemet?

Om Du hade PP via Amex Platinum och gjorde en uppsägning av kortet så kan Du ju inte räkna med att PP ska fortsätta gälla - det Amex gör i ett sådant fall är att säga upp Ditt PP, men PP låter Dig behålla kortet under giltighetstiden, men lägger Dig på lägsta nivån och då får man betala för tillträde till lounger, (detta är helt enligt kortvillkoren).

Om Du däremot fått betala under tiden Du hade ett giltigt Amex Platinum så har det blivit fel och då löser man det med ett telefonsamtal till "Kund-service".

Mitt Amex Platinum med tillhörande PP är "platinum" värt med alla dess förmåner - och, "nej", jag jobbar inte på Amex.
 

Bamsefar

Medlem
Vad är problemet?

Om Du däremot fått betala under tiden Du hade ett giltigt Amex Platinum så har det blivit fel och då löser man det med ett telefonsamtal till "Kund-service".

Det är JUST detta som var och är problemet: Jag VAR AmEx Platinum kund vid tillfället för besöket i Seattle. Jag hade PP via AmEx Platinum. Så hade min fru också. Och det är där problemet ligger: Någon fick för sig att INTE debitera våra respektive besök på våra respektive kort som vi BÅDA drog, utan det blev ett "+1" på mitt PP kort trots att vi BÅDA drog våra respektive kort !!!

Problemet uppstod alltså EFTER att jag sagt upp mitt AmEx Platina, då fick PP för sig att debitera för något som skedde medans jag hade mitt AmEx Platinum kort med PP kort.

Tills idag är detta fortfarande olöst, PP vägrar godkänna vad som hänt. AmEx anser inte att det berör dom då jag inte längre är kund hos dom. Och där står nu PP med en fodran som dom inte kan bevisa, som dom inte vill boka korrekt eftersom dom inte vill erkänna att dom har gjort fel.

Så problemet är inte mitt, det är PPs - och detta står jag stenhårt för fortfarande !!! PP är rent jävla skit.
 
Toppen