Senaste nytt

Apple Pay

RickardG

Medlem
Jag jobbar en hel del med kortbetalningar och det normala förfarandet är att terminalen försöker genomföra en kontaktlös betalning som ska kunna hanteras av såväl betalförmedlaren och inlösaren som kortugivaren och att det oftast hänger på betalförmedlaren.
En av nordens största betalförmedlare, Nets, har ännu inget stöd för kontaktlösa betalningar med just Amex, därav det stora antalet butiker i Sverige som accepterar Amex med inte med just kontaktlösa betalningar. Det spelar ingen roll om man använder det fysiska kortet eller mobilen.
Den information jag har är att Nets kommit så långt att tester i princip är klara, men sedan ska terminaler certifieras på nytt och ibland även uppdateras så jag har inga förhoppningar om att det börjar fungera i närtid.
 

Tonton

Medlem
Kommentar från Fredrik Sauter:

"Framtidens betalningar är här! Nu tar vi äntligen steget och erbjuder Apple Pay till alla våra privatkunder. Vi accelererar därför utrullningen av ställen som accepterar Amex contactless och inom de närmsta månaderna kommer det mängder med nya butiker där du kan betala med Apple Pay."
 

Flyingandy

Medlem
C6BC67F2-B37B-4496-A431-C8544628FB7A.jpeg
Tack, då blir det att lägga in kortet igen :)

EDIT: Tyvärr ingen skillnad, mitt kort ser ut som på den bifogade bilden..
Visa bifogad bild 80621
Men men, löser sig säkert :)
 

RickardG

Medlem
Kommentar från Fredrik Sauter:

"Framtidens betalningar är här! Nu tar vi äntligen steget och erbjuder Apple Pay till alla våra privatkunder. Vi accelererar därför utrullningen av ställen som accepterar Amex contactless och inom de närmsta månaderna kommer det mängder med nya butiker där du kan betala med Apple Pay."
Då låter det som att den information jag har inte är helt fel. Några månader tror jag är rimligt att det tar.
 

Christian_W

Medlem
Just det som är lite konstigt för jag hearingen inställning för ”Cash”. Kan väl kanske bero på att tjänsten inte är aktiverad i Sverige ännu.
 
Toppen