Senaste nytt

Apple Pay

Konto93

Medlem
Jag har lagt in i Wallet mitt huvudkort och mitt adiotional card. Båda får samma namn (Platinum) och jag lyckas inte ändra namnet på dem så det är enklare att skilja dem. Just nu är det ända jag ser 4 sista så det går att se skillnad men tänkte om det finns ett smidigare sätt?
 

bstark

Medlem
Jag har lagt in i Wallet mitt huvudkort och mitt adiotional card. Båda får samma namn (Platinum) och jag lyckas inte ändra namnet på dem så det är enklare att skilja dem. Just nu är det ända jag ser 4 sista så det går att se skillnad men tänkte om det finns ett smidigare sätt?

Jag har bara ett kort inlagt, men det verkar inte gå att ändra vad jag kan se, utan det är de 4 siffrorna som då skiljer om man har två kort från samma utgivare som i det här fallet så bilderna på korten blir identiska.
 

Grusja

Medlem
@Konto93 Det går inte att döpa om kortet däremot så kan du ställa in ditt huvudkort som förvalt kort så vet du att det är ditt huvudkort som sitter framme i wallet.
 

Syversen

Medlem
Provade på lunchen på en restaurang som jag tror inte tar Amex. Apple Pay med Amex funkade inte där.

Låter väl förvisso rimligt? Apple Pay "förmedlar" eller fungerar som en del i betalningskedjan, så betalningsmottagaren måste stödja Amex för att Amex via Apple Pay skall fungera?
 

DrKlas

Medlem
Låter väl förvisso rimligt? Apple Pay "förmedlar" eller fungerar som en del i betalningskedjan, så betalningsmottagaren måste stödja Amex för att Amex via Apple Pay skall fungera?

Ja det är klart att det är rimligt. Men det fanns vissa förhoppningar i tråden om att det nu skulle gå att betala med Amex överallt där Apple Pay fungerar. Men så är det alltså inte.
 

Bankiren

Medlem
På jobbet tar terminalen AmEx med chip men det funkar inte att betala med kortet genom att blippa. Och det gick inte att betala med Apple Pay.

Betyder det här att det bara funkar på ställen där blippfunktionen tidigare har funkat, alltså ICA typ.
 

ESGP

Medlem
Någon mer än jag som lagt in ett SAS Amex Elite och inte fått rätt bild som illustrerar kortet? När jag skall välja kort står det "American Express" i vitt överst, ingen SAS-logga eller liknande. Känns som bilden är generisk
 

ESGP

Medlem
Jag ser mitt kort med SAS och Amex-logga.
Tack, då blir det att lägga in kortet igen :)

EDIT: Tyvärr ingen skillnad, mitt kort ser ut som på den bifogade bilden..
bild.jpg
Men men, löser sig säkert :)
 
Last edited:
Toppen