Diamond-in-the-ruff
Medlem
JAAAAAAAAA!
Så jag har längtat. Får testa imorgon.
Så jag har längtat. Får testa imorgon.
Nackdelarna är beloppsbegränsning vid köp (£30 i UK oftast), och de gånger man ska göra onlineköp på jobbet och det krävs kortuppgifter men så ligger plånboken hemma (men det går att lösa med lite planering)
Beloppsbegränsning som contactless gäller väl inte ApplePay?
Från Vanliga frågor & svar
"Med Apple Pay kan du handla för upp till 200 kronor per köp i butiker som accepterar American Express kontaktlösa betalningar. Vissa återförsäljare kan tillåta Apple Pay-transaktioner som är högre än 200 kronor. Vänligen kontrollera med respektive butik för vidare information."
@robbanberg @Filiph Sandstrom
Detta är visserligen saxat från Wikipedia, men jag har läst motsvarande någon annanstans också tidigare, men hittar inte det just nu...
”In the United Kingdom, payments using contactless cards are limited to £30 (previously £20 until August 2015) as they have only one-factor authentication. Payments using Apple Pay have two-factor authentication and no transaction limit once retailers have upgraded the software in their terminals to support the latest network contactless specifications.[9][10]”
Apple Pay - Wikipedia
De måste acceptera Amex.La till mitt amex i Apple Pay och det verka GP smärtfritt. Men hur är det, stället som jag betalar på måste fortfarande ta emot amex? Eller blir det någon universal Apple Pay genväg?
La till mitt amex i Apple Pay och det verka GP smärtfritt. Men hur är det, stället som jag betalar på måste fortfarande ta emot amex? Eller blir det någon universal Apple Pay genväg?