Senaste nytt

Hur uppnå högre status hos Eurobonus - din strategi efter 1 december 2018

Haha... DNB Saga... Det kände jag inte till. Menar du på allvar att man kan få guld hos SAS och aldrig någonsin behöva sätta sig på ett flygplan? o_O Har du någon länk till att DNB faktiskt ger 20k statuspoäng? :D
De har ikke lansert det enda, derfor jeg skrev hvis...:) DNB mistet jo akkurat Amex så det er snakk om at de skal lansere et eget MC kort mot SAS. Jeg flyr for det meste med BA / Qatar da jeg har BA gull (OneWorld Emerald) men greit å ha et SAS gullkort også. SAS er vel da i tilfelle et av få selskap som gir bort gullkort uten at man behøver å fly med dem i det hele tatt?:cool:

De har ikke lansert det enda, derfor jeg skrev hvis...:) DNB mistet jo akkurat Amex så det er snakk om at de skal lansere et eget MC kort mot SAS. Jeg flyr for det meste med BA / Qatar da jeg har BA gull (OneWorld Emerald) men greit å ha et SAS gullkort også. SAS er vel da i tilfelle et av få selskap som gir bort gullkort uten at man behøver å fly med dem i det hele tatt?:cool:
Är detta kort något man även kan få som svensk boende i Sverige?

Flyger till Bangalore via Frankfurt om en månad, som jag bokade via SAS. Lufhansa trafikerar. Flighten har "SK"-nummer, men ändå får jag olika besked då jag frågar hur många baspoäng det kommer att ge. Återkommer när jag vet vad det blev. Men baspoäng ska det ge. Hoppas jag.

Åkte den rutten i Tisdags, hade bokat via Lufthansas hemsida pga mycket bättre pris på enkelresa. Bokade ekonomi, fick klass M och fick följande Eurobonus baspoäng:
ARN-FRA (SAS metall): 500
FRA-BLR: 2300

Syftade på DNB Saga kortet om det nu var oklart.
Ser ikke ut som de har SAGA MC i Sverige? Husk også at dette kortet har et krav om inntekt eller plasserbar formue. Dette er 1.000.000 NOK for inntekt eller 2.000.000 NOK for plasserbar formue. Dette er de formelle kravene, men ofte kan man få kortet hvis man også ligger litt under kravene.

Här är jag just nu.
Flyger så pass lite SAS att jag inte direkt är i behov av statusen Diamond. Visst det har varit toppen när jag fyndar billiga resor förra året då jag fick nödutgång och lite dricka och faktiskt mkt uppgraderingar, men de resorna kan jag även flyga med andra bolag för väldigt liten skillnad i pris.

Kommer inte återkvala till Diamond då det helt enkelt mest blivit så utav en slump att jag har fått det från början.
Jag reser endast ekonomi på SAS och har en del long haul i betald business på andra Star Alliance bolag som jag har fått Diamond via.
Guld tror jag inte blir något problem då jag fortsatt kommer flyga en del inom Star Alliance men jag kommer inte flyga mer SAS nu då jag har dem som andra program trots allt.
Kommer köra ett år med mer One World och sedan får vi se vad som händer :)
Huvudprogrammet kommer fortfarande vara flying blue då allt annat känns tokigt när man bor i Linköping.

Jag funderar lite på en sak. Om några av våra medlemmar har både AMEX och MC Premium, sedan reser "så pass lite" antingen privat eller i tjänsten att det krävs en mileage run med SAS Plus eller dyl för att nå EBG, hur motiverar man själv att ha EBG då? Vad skall det användas till? Jag är faktisk genuint nyfiken på vad det behovet skulle täcka eftersom det blir i princip en handfull med resor per år, och den totala kostnaden kanske säger att flyga premiumkabin (SAS Plus, LH/LX Business) ger samma.

Jag har själv båda korten, men reser bara med SAS när det behövs. Det definierar jag som inom Skandinavien, och när jag har fyndat på F&F till någon semesterdestination. Korten har jag för alla företagsutlägg samt privatutlägg. Förra kvalperiod (09-17,08-18) så var jag ca 8.000p kort för EBD då vi åkte Ethiopian till Sydafrika, men det fanns inget intresse för att flyga in det. Mitt syfte med EuroBonus är kreditkort, inte flyga. Om jag hamnar på EBG eller EBS, spelar mindre roll. Jag har valt att ha båda korten då jag anser bådas fördelar är mycket bra. Eftersom jag flyger British Airways eller Lufthansagruppen/andra Star Alliance bolag utanför Skandinavien så upprätthåller jag min status där.

Men som sagt: "när" blir det intressant/"ett måste" att ha status? 2, 5, 10, 15, eller 20 segment per år? Spelar det roll om man åker inrikes, Norden, Europa, eller globalt?

Jag missade mitt Diamond med 2500 p för första ggn sedan intro men summerat har jag fått i princip nada under de här åren så nu blir det guld och sedan andra bolag.
Skulle SAS införa lifetime blir det inga SAS alls efter det i tjänst bara privat.

• Gilla
Reactions: SG
@SAS_CPH_Lounge Nu kan du ju i och för sig köpa 2500 baspoäng för 2500 kronor, eftersom köpta poäng bakdateras. Sedan om man tycker att det är värt det eller inte för att bli Diamond - tja - det är väl högst personligt!
2500 för att nå....... I princip inget bättre än guld är 2500 kr för mycket.
Får se hur nya perioden ser ut med resmål. Just nu lutar det åt annan allians.

Toppen