Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Lite som arga-lappen i bostadsrättsföreningen ;)
Ja, delvis. Men man hoppas ju att SAS har några som går igenom svaren i syfte att förbättra kvaliteten och kundupplevelsen. Ser de ett mönster på vissa flighter och t o m kan urskilja enskilda personer bör HR få börja jobba.

Påtalar man för närmsta chefen är det lätt att informationen stannar där och beteendet kvarstår..
 
Den dära chokladbollen var inte så bra som hajpen här talade för :D
Men kan ju bero på att man är yrkesskadad...
Vid nästa workshop eller sammankomst ska jag ta med mig en god chokladboll.

Polarrulle är bra, dock har jag fått den djupfryst dom senaste fyra gångerna o_O
Det kan jag hålla med om, den är god, men inte så god som mina förväntningar på den var. Jag har ätit den två gånger. Första gången inte bra alls, alldeles för kompakt. Andra gången var den mer "luftig" och smakade bättre.
 
Jag flyger en del plus på lång haul. Tycker det är den mest prisvärda klassen och upplever economy som i brist på bättre ord, kränkande. Skulle sagt intimidating på engelska. Det är för trångt och jag blir helt enkelt stressad av att fightas om armstödet, få ett knä i ryggen eller sitta med framförvarandes kalufs under hakan.

Med den utgångspunkten spelar inte servicen i plus någon stor roll, jag ser det mer som en civiliserad variant av economy och brukar ladda med någon chokladbit att ta till om jag blir hungrig. Sen tar jag glatt för mig av allt som bjuds, men det är för att slippa förnedringen jag reser plus.
 
Det borde egentligen vara självklart för bolag som arbetar med service att ha systematiska kundundersökningar för att förbättra sin service och sitt kundbemötande. Det är liksom standard i de flesta branscher. Dock inte i land flygbolagen av någon märklig anledning.

Kanske borde vi själva ha som rutin att alltid skriva ett mail och ge vårt betyg på flygningarna. Både bra som dåliga. Framförallt när det handlar om dåligt bemötande. Det är för mig helt ofattbart att någon kan behandla sina kunder, som beskrivs ovan, kan jobba inom ett serviceyrke utan att några åtgärder vidtas. Hade en servitörer på en restaurang systematiskt betett sig på samma sätt så hade restaurangen förlorat alla sina kunder om problemen inte åtgärdats.
 
Jag tycker det kommer undersökningar relativt ofta efter resor med SAS. Kanske var 15e flygning eller så. Senast var det loungen de frågade om.
 
Känns surt dessa försämringar i Plus.. det var likadant i somras när jag senast flög SAS Plus, endast nötter ej chips, endast gott o blandat ej chocklad etc etc all fika in på en gång och sen om man hade tur behagade CC sig att komma ut när man tryckte på knappen.. man kan ju alltid knalla bak och be om dricka (så de slipper komma fram) men då med risken att bli avsnäst ty CC äter/vilar/går på toa/gör något annat.

Ska åka 2 plus till staterna i okt/nov.. får se hur det blir.
 
Jag tycker det kommer undersökningar relativt ofta efter resor med SAS. Kanske var 15e flygning eller så. Senast var det loungen de frågade om.
De finns där men från tex hotell får man ju en efter varje vistelse. I jämförelse är det inte mycket som flygbolagen engagerar sig i den frågan.
 
De finns där men från tex hotell får man ju en efter varje vistelse. I jämförelse är det inte mycket som flygbolagen engagerar sig i den frågan.
Jag har varit "Quality Observer" för KLM/AirFrance flera gånger. Det är en rätt omfattande undersökning som görs före, under och efter flighten, där närmast varje detalj granskas i hur väl incheckningen genomfördes, om det fanns skyltar, om det fanns priokö, hur väl ombordstigningen sköttes, om barnfamiljer med små barn fick gå först, om statuskunder fick gå efter via särskild kö, hur väl ombordpersonalen uppfyller den uppsatta standarden ombord, hur jag tilltalades, om personalen var vänlig och bjöd på ett leende. Man får ett gäng poäng ett par veckor efter genomförd undersökning som dessutom görs i en särskild app, designad för att kunna användas ombord på flygplan utan internetförbindelse. När man landat och ansluter till internet igen, först då skickar den in svaren man skrivit/gett.
 
Last edited:
Toppen