danielhog
Medlem
Nja, det här kikar nog SAS på, speciellt om stora massan är missnöjd.Lite som arga-lappen i bostadsrättsföreningen![]()
Men annars håller jag med dig, är man själv att skicka in sura synpunkter så tas det nog ingen notis
Nja, det här kikar nog SAS på, speciellt om stora massan är missnöjd.Lite som arga-lappen i bostadsrättsföreningen![]()
Ja, delvis. Men man hoppas ju att SAS har några som går igenom svaren i syfte att förbättra kvaliteten och kundupplevelsen. Ser de ett mönster på vissa flighter och t o m kan urskilja enskilda personer bör HR få börja jobba.Lite som arga-lappen i bostadsrättsföreningen![]()
Man kan göra både och. Sen kanske man ska fundera på om det är "värt" att klaga till chefen ombord under resan. Risken är att stämningen blir ännu tråkigare och den som "lider" mest är antagligen en själv.Påtalar man för närmsta chefen är det lätt att informationen stannar där och beteendet kvarstår..
Det kan jag hålla med om, den är god, men inte så god som mina förväntningar på den var. Jag har ätit den två gånger. Första gången inte bra alls, alldeles för kompakt. Andra gången var den mer "luftig" och smakade bättre.Den dära chokladbollen var inte så bra som hajpen här talade för
Men kan ju bero på att man är yrkesskadad...
Vid nästa workshop eller sammankomst ska jag ta med mig en god chokladboll.
Polarrulle är bra, dock har jag fått den djupfryst dom senaste fyra gångerna![]()
De finns där men från tex hotell får man ju en efter varje vistelse. I jämförelse är det inte mycket som flygbolagen engagerar sig i den frågan.Jag tycker det kommer undersökningar relativt ofta efter resor med SAS. Kanske var 15e flygning eller så. Senast var det loungen de frågade om.
Jag har varit "Quality Observer" för KLM/AirFrance flera gånger. Det är en rätt omfattande undersökning som görs före, under och efter flighten, där närmast varje detalj granskas i hur väl incheckningen genomfördes, om det fanns skyltar, om det fanns priokö, hur väl ombordstigningen sköttes, om barnfamiljer med små barn fick gå först, om statuskunder fick gå efter via särskild kö, hur väl ombordpersonalen uppfyller den uppsatta standarden ombord, hur jag tilltalades, om personalen var vänlig och bjöd på ett leende. Man får ett gäng poäng ett par veckor efter genomförd undersökning som dessutom görs i en särskild app, designad för att kunna användas ombord på flygplan utan internetförbindelse. När man landat och ansluter till internet igen, först då skickar den in svaren man skrivit/gett.De finns där men från tex hotell får man ju en efter varje vistelse. I jämförelse är det inte mycket som flygbolagen engagerar sig i den frågan.