Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Dom här suckande flygvärdinnorna har man ju stött på. Har varit väldigt nära 2-3 ggr att säga ifrån på skarpen. En av gångerna var faktiskt även i Business. Är nyfiken, är det någon som bemött deras beteende och sagt ifrån att det inte är OK att himla med ögonen, sucka osv när man ber dom göra sitt jobb? Vad har reaktionen varit?

Är en bättre metod att tillkalla den som är chef för personalen för flygningen och beskriva situationen?
Den bästa metoden är väl att boka med annat bolag och låta ekonomin tala om att man är missnöjd.
 
Apropå servering i Plus på SAS Långlinjer: Frågade häromsistens ånyo, (ARN-LAX, där man ju sitter ombord nästan 12 timmar) vid första dryckesserveringen, ifall det var nödvändigt att beställa all Vin/Spritdryck, samtidigt. Frågade speciellt om även "Avec till kaffet skulle beställas nu" - ja- var svaret. Skrattretande att man ska balansera ex antal glas samtidigt, under en hel måltid - Och var ska allt förvaras. Isen till Avecen är ju att glömma, etc. Är kabinföreningarna så starka att detta tolereras? Finns ju hur många timmar som helst att sprida ut serveringen på...
 
Apropå servering i Plus på SAS Långlinjer: Frågade häromsistens ånyo, (ARN-LAX, där man ju sitter ombord nästan 12 timmar) vid första dryckesserveringen, ifall det var nödvändigt att beställa all Vin/Spritdryck, samtidigt. Frågade speciellt om även "Avec till kaffet skulle beställas nu" - ja- var svaret. Skrattretande att man ska balansera ex antal glas samtidigt, under en hel måltid - Och var ska allt förvaras. Isen till Avecen är ju att glömma, etc. Är kabinföreningarna så starka att detta tolereras? Finns ju hur många timmar som helst att sprida ut serveringen på...

Perfekt om alla följer instruktionerna och sitter med full-laddade bord, sen lite härlig turbulens på det och kaoset är totalt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Sist körde jag SAS plus med doggybag från Pontus :D
Ska i ärlighetens namn säga att SAS plus gått från en superbra produkt när den lanserades till en rent kass just nu.
Service var bättre när de hade mer crew och det efterspeglas även i personalens beteende.
Jag har tidigare nämnt samma problem med direkt otrevlig personal men det är lite beroende på dagsform. Jag personligen är tveksam till SAS efter senaste devalveringen av poäng då jag mest nöter billig eco privat och endast flyger ekonomi i tjänsten.
Blir att styra över mer och mer mot andra bolag och endast hålla liv i SAS Guld.
Den hårda SAS Plus produkten är för bra, så jag skulle kunna flyga helt utan service och ha med min egen mat.
 
Dom här suckande flygvärdinnorna har man ju stött på. Har varit väldigt nära 2-3 ggr att säga ifrån på skarpen. En av gångerna var faktiskt även i Business. Är nyfiken, är det någon som bemött deras beteende och sagt ifrån att det inte är OK att himla med ögonen, sucka osv när man ber dom göra sitt jobb? Vad har reaktionen varit?

Är en bättre metod att tillkalla den som är chef för personalen för flygningen och beskriva situationen?
Har inte flugit tillräckligt för att träffa på någon som betett sig så men de handfull gånger jag flugit Plus har jag oftast (kanske alla?) gånger fått mail med en enkät om Plus-upplevelsen efter. Är det ovanligt?

Finns det inte möjlighet att prata allvar under flygningen är det minsta man kan göra iaf att fylla i enkäten och beskriva beteendet, "Britt-Marie suckade högt och tydligt flera gånger, himlade med ögonen och tittade menande på sin kollega när jag bad om en konjak" typ..;)
 
Aldrig fått något sådant mail....
Flyger inte hemskt mycket i Plus med 3x Long Haul till USA förra året.

Har inte flugit tillräckligt för att träffa på någon som betett sig så men de handfull gånger jag flugit Plus har jag oftast (kanske alla?) gånger fått mail med en enkät om Plus-upplevelsen efter. Är det ovanligt?

Finns det inte möjlighet att prata allvar under flygningen är det minsta man kan göra iaf att fylla i enkäten och beskriva beteendet, "Britt-Marie suckade högt och tydligt flera gånger, himlade med ögonen och tittade menande på sin kollega när jag bad om en konjak" typ..;)
 
Har inte flugit tillräckligt för att träffa på någon som betett sig så men de handfull gånger jag flugit Plus har jag oftast (kanske alla?) gånger fått mail med en enkät om Plus-upplevelsen efter. Är det ovanligt?

Finns det inte möjlighet att prata allvar under flygningen är det minsta man kan göra iaf att fylla i enkäten och beskriva beteendet, "Britt-Marie suckade högt och tydligt flera gånger, himlade med ögonen och tittade menande på sin kollega när jag bad om en konjak" typ..;)

Lite som arga-lappen i bostadsrättsföreningen ;)
 
Toppen