flum
Medlem
100k för EBG, 175k för EBDNi som är för revenue baserat system, hur många kr spend tycker ni ska vara gränserna för EBG och EBD?
100k för EBG, 175k för EBDNi som är för revenue baserat system, hur många kr spend tycker ni ska vara gränserna för EBG och EBD?
100k för EBG, 175k för EBD
Inför de familjepooling tror jag att det är lååångt många fler. Hur som, vad är egenvärdet i att privatpersoner ska kunna flyga in ett EBG?! I slutändan handlar det om lönsamhet. Jag tror helt enkelt att de fattat beslutat att EBG/loungeaccess m.m inte är tillräckligt för att få privatpersoner att välja sas. De väljer ju tex att stänga div cafelounger.Alltså ska EBG bara vara för de som reser i jobbet? Måste ju högst vara några hundra personer i Sverige som lägger 100k SEK per år på privatresor (per person)?
Jag tror nog att du blandar ihop mig med @AABack2ARN
Jag fösöker inte påskina något annat än det jag direkt skriver, dvs att det egentligen inte var så stor skillnad med 100.000p för EBG eftersom man fick så många fler poäng per resa då.
För att gå tillbaka till topic så är det högst rimligt, som många skriver, att minska poängintjäningen på billiga biljetter. Det är väl bara lite väl drastisk nedskärning enligt mig, 25% intjäning hade däremot varit fullt rimligt.
Men trots familjepooling bör intjäning av baspoäng fortsätta vara knuten till person, inte grupp. Har svårt att se att man kommer använda poolens intjäning som beräkningsgrund.Inför de familjepooling tror jag att det är lååångt många fler.
Inför de familjepooling tror jag att det är lååångt många fler.
Ett revenuebaserat gäller ju bara SAS. Är väl omöjligt ha det på andra bolags flyg.175k ville väl någon ha som intjäning på EBD.
Kombinerar jag jobb och privat så kommer jag nog upp i 175k.
Ska intjäningen vara SAS eller *A så utgör det ettEBG eller EBD, då SAS inte flyger till mina destinationer under mina semestrar.
Ser inte nödvändigtvis något problem med detta.Alltså ska EBG bara vara för de som reser i jobbet? Jag skulle gissa att det är under 1000 personer i Sverige som lägger 100k SEK+ per år på privatresor (per person)?
Självklart - SAS vet ju alltid vad din fare är och det är den som ligger till underlag för revenue-baserade program.Sedan undrar jag lite hur detta funkar om tex vi i jobbet måste boka via resebyrån och ”bara lägger in” EuroBonus efter bokning eller vid incheck? Kommer jag fortfarande få revenue kopplat till mig och mitt EuroBonus?