Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Efterfesterna är de bästa festerna.

Det här tror jag i grund och botten är bra. Jag kan dock tycka att SAS är lite dåliga på att presentera sådana här saker och de svänger väldigt kraftigt. Kanske hade varit lite rimligare att gå till 25% intjäning eller något sådant. Nuvarande beslut känns lite som en skymf mot alla som faktiskt flyger SAS Go.

Då gör jag som @jerixon och citerar en gammal trudelutt - Nationalteatern

Livet e en fest
Håll me om det folk och fä
Och om livet e pest
Fyllan värmer bäst

Om man tolkar denna tabell så ser det ut som om SAS kommer introducera GO Flex på Europalinjerna.
Spiken i listan för plus det kanske. Det är ju flexibiliteten man betalar för. Och det torde ju bli enklare för dem att hantera om de har ett enda service(nåja) koncept i kabinen. Det har ju konkurrenterna....

Jag tror det läckte ut, och man uppdaterade då webben till den info som kommit ut. Och inom några dagar kanske man får ut med en nyhet i mejlen där man har formulerat det som att man nu har gjort en förbättring.
Vet inte om det läckt då sas själva skickat ut infon till resebranschen. Vad tror de händer då när det skickas till de större bloggarna?

244F58F4-E064-46A4-BC65-99891036D254.png
Det går bra nu för SK IT. Går inte att kolla sitt eurobonuskonto i appen eller inne i SAS MC-appen. Undrar om det finns ett samband. :confused:

*Nynnar med i @Homer sång*

Visa bifogad bild 80091 Det går bra nu för SK IT. Går inte att kolla sitt eurobonuskonto i appen eller inne i SAS MC-appen. Undrar om det finns ett samband. :confused:

*Nynnar med i @Homer sång*
Imorgon vaknar du upp till nyheten att poängen har devalverats och du nu enbart har 10% av ditt nuvarande saldo.

Och glädjetjuten du hör i bakgrunden är en ensam agehall som firar ;)

Kul för dig, ta ett glas skumpa och fira.
Jag tror dock som du säger, att majoriteten (199/200) tycker det är trist att deras huvudprogram blir mindre förmånligt.
Fast det blir det inte nödvändigtvis. Det blir mindre förmånligt för de som enbart flyger billigaste ekonomiklass. Men flera av oss här gör inte det och då känns det snarare som en förbättring. Ja, det är trist den gången jag bokar Go för att det skiljer 4000kr på en enkelbiljett till Oslo, men det händer inte speciellt ofta, så jag har inga som helst problem att ta den smällen.

Toppen