Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

P-L

Medlem
Verkligen dystert för denna grupp, särskilt som jag inte kan tänka mig att den består av andra än sådana som flyger billig economy i jobbet för att arbetsgivaren har bestämt det.

Som här. Alltid billigast economy som gäller. Farväl, Diamond. Var kul så länge det varade!
 

M.K

Medlem
Helt ok och en förändring jag föreslagit tidigare gällande Go-light produkten. Den ska konkurrera på marknaden mot lågservice bolagen och då ska allt extra bort. Dessa snål-kunder räknar ändå bara kronor och bryr sig inte om poäng. Inte bra med försämring för Go dock på Long haul, men ändå nöjd som aktieägare.
 

Hachans

Medlem
Helt ok och en förändring jag föreslagit tidigare gällande Go-light produkten. Den ska konkurrera på marknaden mot lågservice bolagen och då ska allt extra bort. Dessa snål-kunder räknar ändå bara kronor och bryr sig inte om poäng. Inte bra med försämring för Go dock på Long haul, men ändå nöjd som aktieägare.

Ja, strippa Go light på allt, även statusförmåner som prioboarding, lounge och liknande.

Men att lägga intjäning till Hong Kong på 300 poäng, det är faktiskt löjligt.
 

M.K

Medlem
Ja, strippa Go light på allt, även statusförmåner som prioboarding, lounge och liknande.

Men att lägga intjäning till Hong Kong på 300 poäng, det är faktiskt löjligt.

Ja exakt! Ta bort poängintjäning helt istället och försök erbjud marknadens sämsta produkt till lägsta pris. Gärna längst bak i planet också utan kaffet med flygvärdinna från öst.
 

palmen

Moderator
Nya tabellen ser ut ungefär så här (info från insideflyer)

upload_2018-10-1_11-37-23.png
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Ja exakt! Ta bort poängintjäning helt istället och försök erbjud marknadens sämsta produkt till lägsta pris. Gärna längst bak i planet också utan kaffet med flygvärdinna från öst.

Längst bak i planet är inte orimligt. Finns ju amerikanska bolag som reserverar denna del till dem som reser go light. Jag hade även sneglat på handbagagereglerna för dessa resenärer om jag hade varit SAS.
 

ulagun

Medlem
Undrar vad som händer med aktieägarabatten?
Gäller ju idag endast billigaste GO biljetterna. (inte light dock)
Kan man hoppas att rabatten ändras att gälla även plus och/ellerombokningbara go biljetter som ger hyfsat med poäng?
Annars ser jag själv ingen större anledning behålla aktierna
 

M@GNÜS

Medlem
Ja exakt! Ta bort poängintjäning helt istället och försök erbjud marknadens sämsta produkt till lägsta pris. Gärna längst bak i planet också utan kaffet med flygvärdinna från öst.
Ja det kommer ju verkligen öka SAS status på marknaden. Produkten ska väl vara bra i alla klasser hos ett vettigt flygbolag!
 
Detta blev nog den så kallade spiken i kistan för min del. Jag tillhör gruppen som flyger GO i longhaul. Fem år i rad som EBG+ har det blivit men med den här förändringen är frågan om jag ens kommer att komma upp i EBG igen. Mycket tråkigt tycker jag att man inte värdesätter 24 longhaul legs + 10-talet kort-/medeldistans legs om året.

Möjligen lyckas jag med EBG om jag införskaffar Amex Elite, men jag undrar om jag vill gynna SAS ens på det sättet framöver. Förutom ifall man också ändrar reglerna så att ett EBG intjänat på detta vis också berättigar till Lifetime Gold, men det är ju knappast troligt.

Det blir nog till att styra mer mot Lufthansa nu för min del. Jag får undersöka vad som blir bäst.
 
Toppen