Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Nej, inte om de följer reglerna. Go Light = inget incheckat bagage, det gäller för oss som är Diamonds också, vill man ha en väska får man köpa till det i så fall.
Fast det var väl en övergångsperiod i början för biljetter bokade innan de ändra reglerna? Eller gällde den bara ifall man hade status då de gjorde ändringen?

Jag tror mig veta svaret, och det är nej, men mitt dåliga självförtroende säger att jag skall fråga, finns alltid folk som vet mer än jag.

Vi är några som skall åka till Prag med SAS i GO Light, en är 2,5 år och skall ha med en sittvagn, är det tillåtet att ta med sittvagnen i SAS GO Light?
Om inte vad kostar det att skicka den när man kommer till Arlanda och skal skicka den, måste väl vara billigare än att alla skall betala 8x160 kr för att boka sig i GO med bagage

Jag tror mig veta svaret, och det är nej, men mitt dåliga självförtroende säger att jag skall fråga, finns alltid folk som vet mer än jag.

Vi är några som skall åka till Prag med SAS i GO Light, en är 2,5 år och skall ha med en sittvagn, är det tillåtet att ta med sittvagnen i SAS GO Light?
Om inte vad kostar det att skicka den när man kommer till Arlanda och skal skicka den, måste väl vara billigare än att alla skall betala 8x160 kr för att boka sig i GO med bagage

Det är billigare att lägga till bagage på en befintlig bokning online i förväg, än vid incheckning .

Om personen är äldre än 2 år är det samma avgift som du får för att förboka ett incheckat kolli.

En fråga: varför skulle ni behöva boka samtliga i GO, istället för enbart en person som checkar in barnvagnen isf?

Om personen är äldre än 2 år är det samma avgift som du får för att förboka ett incheckat kolli.

En fråga: varför skulle ni behöva boka samtliga i GO, istället för enbart en person som checkar in barnvagnen isf?
Därför att det är bara en som har status och kan boka seating tillsammans

Därför att det är bara en som har status och kan boka seating tillsammans
Förstår, då kanske det skulle vara mer prisvärt att seata de övriga 7 tillsammans, och betala 179 kr(per väg) för att seata personen bokad i GO bredvid?

Men som sagt, bästa alternativet är nog att ha samtliga i Go light, och förbetala ett baggage bara :)

Toppen