Och stackars SK525 kom iväg nästan två timmar sent i morse. EI-SIB, SAS Ireland.SK535 ställdes precis in. Vet ej varför men planerade LN-RGB ankom som SK25 i tid.
Vet du om (vart) man kan se beläggning på SK531 och BA777 den 17e? Hade varit kul att se om det var för lite pax på 531 för att flyga och för fullt på 777 för att boka om pax.På sas.se anges dessutom ankomsttiden som 15:02 så nu är det 2 timmar och 12 minuter.
@Brandten Kom inte alternativet att ta BA777 som avgick 10 minuter efter SK531 upp?
Som @AABack2ARN säger så brukar man kunna få en bra indikation även om det inte är några siffror som visar faktistk beläggning.Finns väl ingenstans vi kan se beläggning före en flight heller? Det enda vi ser är ju vad bolagen är villiga att sälja och det är ju inte riktigt samma sak.
Ja, men det är väldigt viktigt att hålla isär begreppen. När vi pratar om beläggning pratar vi om antalet bokade platser och det är inte samma sak som totala antalet platser minus antalet till försäljning.Som @AABack2ARN säger så brukar man kunna få en bra indikation även om det inte är några siffror som visar faktistk beläggning.
Om alla bokningsklasser är nollade nära inpå avgång är det en indikation på att det är fullsatt med passagerare som bolaget vill ta med, även om det inte behöver vara fullt för det. Om ett bolag har 8 platser i First och de har F8A6 så är det en stark indikation på att inga platser är sålda i First och att det finns möjlighet att boka in 8 personer där, även om det inte behöver vara så.
Den faktiska beläggningen kan väl bara flygbolagen se, är väl inget som är publik info för varje flight?Ja, men det är väldigt viktigt att hålla isär begreppen. När vi pratar om beläggning pratar vi om antalet bokade platser och det är inte samma sak som totala antalet platser minus antalet till försäljning.