NyfikenGrau
Medlem
Är positiv till sånt här som i sig har en positiv inriktning. Det är ju bara att inse att vi nöjesåkare kanske inte är några mönstermänniskor i detta avseende, men man kan göra lite här och lite där, många bäckar små etc. utan att bli en olidlig moralist 
I exemplet som diskuteras ser jag välja snabbtåg Stockholm-Köpenhamn (och i princip alla andra likartade korta sträckor mellan storstäder, varför inte LA-SF på lång sikt) som det som långsiktigt skulle få mest effekt med någorlunda bibehållen bekvämlighet. Förutom ett högre oljepris då, som snabbar upp utfasningen av A340 och liknande plan. Är absolut ingen expert, men har svårt att se att flygbolagen skulle dra slutsatsen "åh, kunderna vill inte åka A340" utan snarare skulle de utgå från att linjen i sig inte bär sig och lägga ner den?
Jag gillar hur som helst den realistiska inställningen.
I exemplet som diskuteras ser jag välja snabbtåg Stockholm-Köpenhamn (och i princip alla andra likartade korta sträckor mellan storstäder, varför inte LA-SF på lång sikt) som det som långsiktigt skulle få mest effekt med någorlunda bibehållen bekvämlighet. Förutom ett högre oljepris då, som snabbar upp utfasningen av A340 och liknande plan. Är absolut ingen expert, men har svårt att se att flygbolagen skulle dra slutsatsen "åh, kunderna vill inte åka A340" utan snarare skulle de utgå från att linjen i sig inte bär sig och lägga ner den?
Jag gillar hur som helst den realistiska inställningen.