Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Var finns det att köpa kasettband fortfarande? Jag vill testa!

Jag har för mig att Kjell & Company har sådana om man vill bunkra på sig ett lager.;)

Behöver man stilla sin kassettbandsabstinens kan en liten bärbar radio med inbyggd bandare vara en lösning också. Om hotellen på allvar vill lösa problemen är denna bra att ha på varje rum:

Amazon.com: Crosley CR704C-PA Musician Turntable with Radio, CD Player, Cassette and Aux-In, Paprika: Home Audio & Theater

Dåligt tryck i duschen retar jag mig på också. Det ska fasen vara som en högtryckstvätt! Vänder man duschmunstycket uppåt mot taket så ska strålarna spruta rejält uppåt, ofta blir det ett bara ett litet bubbel som knappt når ett par cm. På tal på duschen, varför har så många badkar? Vem tusan lägger sig i ett badkar på hotellet? Och hur kul är det att duscha i ett badkar? Har ibland hittat Scandic som har både dusch och badkar, då kan man åtminstone välja själv.

Enig i at der skal være godt tryk på vandet i duschen! Og gerne meget vand.

Jeg anvender gerne badekar på hoteller - også når jeg er på forretningsrejse. Jeg syntes det er en herlig måde at slutte dagen på efter en sen flytur eller en lang dag med kunder med et varmt karbad og et glas rødvin fra minibaren. Det får mig til at tænke på at jeg virkelig syntes det er irriterende med badekar som er korte eller ikke er dybe nok. Enten med overløbs ventil som sidder for lavt. Ideen med et badekar er jo netop at man skal være dækket af vand når man sidder i det. Jeg ved godt at kongen og sikkert andre mener badekar burde være forbudt af hensyn til at spare på vandet - men jeg syntes helt enkelt det er en herlig opfindelse.

Hotell där personalen ställer om temperaturen till mycket lägre än vad man själv valt innan. Svinkallt.
Och tvärt om, när temperaturen är för kall i rummet och dosan för att reglera temperaturen verkar var alldeles för avancerad för mig. Gjorde enligt instruktion från personalen men dagen därpå visade mätaren en grad mindre, fast jag ville ju ha varmare.
Suck...

Toppen