Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

När man bokar via t ex booking eller expedia så får man inte gästens e-post adress. Samt om ni väl fyller i ett formulär så godkänner ni att hotellet i fråga har rätten att debitera erat kreditkort ifall ni t ex röker på
rummet. Jag brukade aldrig låta folk fylla i de där på sent på natten eftersom jag ville ge de ett snabbt och smidigt incheck.

När man bokar via t ex booking eller expedia så får man inte gästens e-post adress.
Det där måste vara beroende på vilka system som är inblandade i så fall. Jag har flera gånger fått bokningsbekräftelse från Expedia som några sekunder senare åtföljts av en bokningsbekräftelse från hotellet (med namn, telefonnummer etc). I något fall har den från hotellet kommit dagen efter om jag bokat på kvällen, vilket får mig att tro att den behandlats manuellt av någon.

Man får som regel en provisoriskmail adress av t ex expedia som hotellet kan kontakta gästen på, sen efter någon dag att gästen checkat ut så upphör den, du får dock aldrig tillgång till gästens mail utan enbart den provisoriska mailadressen.

du får dock aldrig tillgång till gästens mail utan enbart den provisoriska mailadressen.
Jag misstror inte vad du upplevt, men jag håller inte med här.
Jag avbokade en bokning så sent som i slutet av augusti, där både mitt riktiga telefonnummer och min riktiga mailadress stod med i klartext i den avbokningsbekräftelse som hotellet själva skickade ut utöver Expedias normala, så ”aldrig” är nog att ta i lite...

Folk som har med sig resväskan i frukostmatsalen.

Det är jag skyldig till ibland! Men jag är medveten och håller mig undan och lämnar alltid företräde och ställer undan väskan i nåt hörn.

Varför?
Ta tex Malmö Live där hissen är en flaskhals av guds nåde.
Jag behöver då lägga 10 minuter extra i "marginal" för att vara säker att lämna hotellet i tid.
(Ja, jag är ingen morgonmänniska!)

När städpersonalen som igår på HGI Ataturk Airport går in i rummet 30-40 minuter innan ordinarie utcheckning trots ”do not disturb”. Eller som för två veckor sedan på Hilton Garden Inn Frankfurt city center när jag fick sen utcheckning kl 15... samma städkille kommer 3 ggr trots att jag redan första gången säger till honom att jag har ”late check out” och ”do not dusturb” på dörren.

Mattor som lätt gömmer nålar, t ex Clarion Arlanda med sina gråa långtrådade mattor. Visste inte att det skulle vara något jag skulle störa mig på förrän jag såg något som blänkte till innan jag skulle gå över mattan för tredje gången utan skor...

Det är jag skyldig till ibland! Men jag är medveten och håller mig undan och lämnar alltid företräde och ställer undan väskan i nåt hörn.

Varför?
Ta tex Malmö Live där hissen är en flaskhals av guds nåde.
Jag behöver då lägga 10 minuter extra i "marginal" för att vara säker att lämna hotellet i tid.
(Ja, jag är ingen morgonmänniska!)

Men de där hissarna är hel felprogrammerade. Datorn skickar ofta alla hissarna till samma våning dessutom.

@Dreamliner - Det känns lite ofräscht för mig på nåt sätt. Nu var det inte mitt irritationsmoment. Som att sitta med ytterkläderna på. Och gud vet att jag själv stapplat in i frukostrestauranger med ytterkläder och resväska, typ när man kommer med nattåget och ska in och trängas på Continental. Man känner sig oerhört malplacé.

Toppen