Senaste nytt

Söker: Min första poängresa

Sardan

Medlem
Hej allesammans!

Jag vill boka min första poängresa med en 2-4-1 kupong, samt 120.000 poäng.

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Öppen för förslag
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 22 december
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 4 Januari
  • Hur länge vill du vara borta? Minst 10 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Helst i Business, men economy går också bra då jag förstår att poängen kanske inte räcker till.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Utöver poängen kan jag tänka mig att lägga ut 5000 kronor per person
  • Vad är det viktigaste för dig? Solsemester
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men om det pressar ner priset går det bra

Om du har budget på 5.000 per person och redan vill åka ekonomi skulle jag råda dig/er att köpa biljetter för pengar och spara poängen till högre kabinklass.

Inte bara det - 22 december - 4 januari är den absolut svåraste tiden på hela året att hitta bonusresor. @Sardan är flera månader sent ute att boka.

Gör som @danielhog skriver, köp en resa för pengarna istället och spara poängen!

Välkommen @Sardan ! :)
Hur länge är din voucher giltig?
När, tidigast, förfaller dina eurobonuspoäng?

Instämmer med @Tonton
Köp resa i eco över jul/nyår. Börja därefter att söka award-resor ca 330 dagar innan (då släpper de flesta bolag awardbiljetter i business). Förhoppningsvis lyckas ni skramla ihop 20.000 poäng till och för då möjlighet att åka 2 pers i business (ToR) till hela världen (exkl Australien, Oceanien och Hawaii), totalt 140.000 poäng och 1 voucher.

När du bokat eco-resan sätter du dig i 10 timmar och läser igenom forumet :D

När du bokat eco-resan sätter du dig i 10 timmar och läser igenom forumet :D

Dagens bästa råd! :D

Men, om ni nu verkligen vill komma iväg och testa Business så lyckades jag få ihop denna resan, baserad på trådskaparens krav:
Screen Shot 2018-09-08 at 15.45.53.png

Nu vet jag inte om Addis faller er i smaken - iaf inte i 11 dagar - men det är ett alternativ iaf.

2 personer i Business till Cancun, Mexico skulle gå på 110 000 poäng med en 2-4-1 voucher.
Förslagsvis till Chicago med SAS och sen vidare med United, samma på vägen tillbaka om man inte gillar många byten. På hemvägen borde det ge entré till United polaris loungen på O'hare.

2 personer i Business till Cancun, Mexico skulle gå på 110 000 poäng med en 2-4-1 voucher.
Förslagsvis till Chicago med SAS och sen vidare med United, samma på vägen tillbaka om man inte gillar många byten. På hemvägen borde det ge entré till United polaris loungen på O'hare.

Hittar du biljetter till det mitt i julen?
Jag har sökt för fullt åt en kollega och kammat hem totalt 0 platser i Business på dessa datum.

Finns tex till Delhi den 26e från Frankfurt och hem till Köpenhamn via Paris den 4e allt i Business (har ej kollat anslutning från Stockholm). Detta är det första jag hittade så kanske du kan hitta bättre resor. Har själv aldrig varit i Indien men många åker till Goa så det kanske kan vara ett alternativ.

Toppen