Senaste nytt

Söker: Min första poängresa

Är i liknande sits som TS och undrar bara varför ingen har nämnt business med SAS? Det finns ju ändå några ställen dom flyger till. Skulle inte det gå på 120.000 poäng för två med en voucher? :confused:

Det skulle gå på 100.000.

Finns förmodligen ingen tillgänglighet över TS datum. Eller har du hittat något bra förslag? Samt att det inte är så soliga/varma destinationer som SAS flyger till, utom möjligtvis LA/SFO vissa tidsperioder.

Om ni skulle ha någon möjlighet att påbörja resan lite tidigare och åka ut redan 19 december så kan ni åka till antingen Beijing eller Shanghai då i Business och sen hem från Hong Kong 1 januari i Plus (med nya tidtabellen så är det dock 01:00 1 januari, så nyårsfirandet blir i loungen på flygplatsen...). Detta kostar bara 90000 poäng med er voucher. Detta är givetvis inga destinationer för solsemester, men då är ni iaf i rätt världsdel för att ta er till Thailand/Bali/Vietnam/etc med betald biljett på något lågprisbolag.

Mindre krångligt är nog dock som redan har föreslagits att boka en economybiljett hela vägen.

Om ni skulle ha någon möjlighet att påbörja resan lite tidigare och åka ut redan 19 december så kan ni åka till antingen Beijing eller Shanghai då i Business och sen hem från Hong Kong 1 januari i Plus (med nya tidtabellen så är det dock 01:00 1 januari, så nyårsfirandet blir i loungen på flygplatsen...). Detta kostar bara 90000 poäng med er voucher. Detta är givetvis inga destinationer för solsemester, men då är ni iaf i rätt världsdel för att ta er till Thailand/Bali/Vietnam/etc med betald biljett på något lågprisbolag.

Mindre krångligt är nog dock som redan har föreslagits att boka en economybiljett hela vägen.

Hur får du det till 90 000 poäng med voucher T/R till Asien, I och med att de är två vuxna som reser?

Det bör väl bli :
  • 80 000 poäng T/R i Plus
  • 100 000 poäng T/R i Business (SAS)
  • 140 000 poäng T/R i Business (Star Alliance)
Är i liknande sits som TS och undrar bara varför ingen har nämnt business med SAS? Det finns ju ändå några ställen dom flyger till. Skulle inte det gå på 120.000 poäng för två med en voucher? :confused:

Av den enkla anledningen att TS söker ute flera månader försent för att hitta något i SAS Business för två personer till en soldestination (LAX/MIA är väl egentligen de enda "soldestinationerna" under vinterhalvåret).

Här är alla SAS Business som finns att tillgå på de datum som följer TS krav för utresa:
Screen Shot 2018-09-08 at 19.53.03.png

Washington, Chicago och New York är inte direkt några soldestinationer under vinterhalvåret :)

Wow tack allhopa! Uppskattar det verkligen!

Mina poäng förfaller 2022 och min 2-4-1 är giltig hela nästa år. Därför lutar det just nu mot att jag bokar eco till Kap Verde med Sas och Tap och utnyttjar mina poäng/min kupong vid ett senare tillfälle.

Bra val - Ni kommer säkerligen få det super där!
Återkom med nya datum för en planerad bonusresa så ska vi försöka hjälpa er att sy ihop något trevligt :)

Just jul och nyår måste man vara tidigt ute. Delvis så gäller detta även höst-, sport- och påskloven.

Last edited:
Jag kan inte göra ett tillägg på mitt förra inlägg trots att det bara var 13 minuter gammalt när jag ville ändra det så jag får göra ett nytt inlägg istället. Avianca verkar "strössla" lite med awards så ett tips är att kolla på Karibien med routings via Colombia. Detta innebär routing via Sydamerika-zonen som egentligen är för dyr, men det är inte alltid AMEX-2-4-1-voucher-personalen i Tallinn uppmärksammar detta.

Last edited:
Toppen