Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

Tack för förslaget. Men jag lever efter mim motto, "Pay it forward", därför behöver jag inga poäng från Amexvärvningar.
Om ni anser att ni har haft någon nytta med min lilla insats, hjälpa andra som behöver hjälp istället.
(det kan vara så att jag som behöver hjälp ibland. :))

Bevis på att även Dr. Miles behöver hjälp ibland, en av mina favorittrådar, väl värd att läsa för de som inte sett den tidigare
Få ut mig från Grönland 2016-SEP-26 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

INGEN på detta forum har hjälpt mig mer än @Dr. Miles - därför dedikeras var och en av mina poster som ett fortsatt levande tack för den enorma kunskap, ödmjukhet och hjälpsamhet som denna Stjärna besitter. Tack för att du har korsat min väg!

Jag är tveksam om Businessclass överhuvudtaget skall befatta sig med denna typ av värvningar . Som jag läser reglerna skall du värvas av vän/bekant. Om jag är vän eller bekant med någon här på businessclass.se kan jag använda andra kanaler för att fråga om värvning. Tycker det tar en del fokus från viktigare saker samt att en del tydligen inte kan hantera detta (läsa reglerna !!). Om ni ändå fortsätter tillåta värvningar verkar förslaget ok men med tillägget att 2 mån/år skall gå till Dr Miles för hans fantastiska arbete !!!
Liknande fråga har varit uppge tidigare och Amex är tydliga med att man gärna får dela länken på twitter etc, så det är helt okej med publikt forum.

Mycket bra initiativ! Blir spännande att se vilka som blir första månadens värvare:) När det gäller Billhop sökte jag värvning och då rasslade det mycket fort in ett antal botar, även från medlemmar som skriver rätt mycket i forumet så det ena verkar inte utesluta det andra när det gäller ration mellan "aktiv användare/enbart ute efter värvningspoäng genom botar".

Mycket bra initiativ! Blir spännande att se vilka som blir första månadens värvare:) När det gäller Billhop sökte jag värvning och då rasslade det mycket fort in ett antal botar, även från medlemmar som skriver rätt mycket i forumet så det ena verkar inte utesluta det andra när det gäller ration mellan "aktiv användare/enbart ute efter värvningspoäng genom botar".
Ytterst tveksam till om det verkligen finns botar... Med copy paste är det inte svårt att svara med ett PM inom 20 sekunder om man är lite på tårna.

Går det inte att kombinera så att moderatorer ALLTID får värva, exempelvis genom att ha sin värvningslänk i signatur/profil eller ständigt högst upp i en övrigt låst värvningstråd.

Sedan kan även andra medlemmar, utifrån något förutbestämt kriterium få sina värvningslänkar under en period (en månad exempelvis) i värvningstråden.

På så sätt blir det lättöverskådligt för den som vill värvas att välja. Antigen moderator eller någon av månadens värvare.

Alternativt så tas värvningstråden för Amex (och även Billhop) bort och så får alla medlemmar som vill värva ha sina värvningslänkar i signaturen/profilen.

Med sistnämnda blir det helt godtyckligt från den som vill värvas att själv välja. Och vi slipper de personer bakom de profiler som per automatik söker igenom värvningstrådarna.

Vi slipper också de personer som aktivt sökte upp personer att värva genom att utlova ekonomiskt ersättning, något som de inte höll. Vilket förövrigt var en av orsakerna till att värvningstråden infördes om jag inte minns fel?

Jag tycker hela forumet borde tacka moderatorerna för all tid de lägger på detta. Imponerande minst sagt! Särskilt för en fråga som värvningar som man enkelt bara skulle kunna stänga ner.

Så tack till moderatorerna för engagemanget! :)

Utveckla gärna!

Först och främst var det lite ironi, men orsaken till min ironi har att göra med min grundinställning kring att försöka begränsa att vissa personer värvar fler än andra. Personer som tydligen inte förtjänar att värva på detta forum.

Jag tycker att man dumförklarar de personer som ber om värvning genom att säga att dessa inte får välja fritt vem dom ska bli värvade av, utan hen får således välja någon av dessa 5 kandidater som moderator godkänt. Av vilken anledning?

Jag är också väldigt skeptiskt till att det faktiskt finns botar på forumet och är ganska säker på att även jag kanske uppfattas som en bot vissa dagar då jag råkar ha telefonen i handen (allt för ofta) och får en notis om att någon postat i AMEX värvning. Jag är således ingen bot, även om jag skickar inbjudan till de flesta som ber om det, ofta relativt fort (om jag inte sover såklart).

När bag bjuder in något försöker jag förklara hur jag kan hjälpa denna med poängintjäning, söka awardresor samt är frikostig med tips och trix för att komma igång. Hjälpen erbjuds även i andra sammanhang än vid värvning och är således inte avhängt att bli värvad av mig. 9/10 värvade personer har uttryckt att dom valt min länk pga den hjälp dom fått eller pga att dom tycker om det engagemang jag har på forumet. 1/10 har valt min länk pga att jag var först och tyckte att det skulle premieras. Ni som tror att någon väljer att bli värvad pga att någon skickar en länk på 1 sek undervärderar individers förmåga att tänka själva.

Så det man säger med denna modell är enligt mig att individerna är inte lämpade att själva välja en person att bli värvad av, utan behöver hjälp av bättre vetande.

Jag tänker att det istället vore bättre att stänga av värvningar på forumet om det är så att det sticker i ögonen att vissa värvar mer än andra.

Hur kommer värvningslänkar till Amex egna kort respektive de SAS brandade korten hanteras?
Kommer man som utvald värvare få publicera både sina länkar, förutsett att man har?
Om man ex. vill ha en värvning till Amex egna kort måste man då vänta till en värvare väljs ut som publicerar en sådan länk?

Toppen