Senaste nytt

Avis kampanj 6500 poäng till Eurobonus. Boka 1 september- 31 oktober 2018

Hafermann

Medlem
trevligt med ny kampanj men tyvärr har ju Avis plockat bort den "billiga" stationen i Malmö. Nu verkar 900kr vara det billigaste från den vid centalen vilket fortfarande är okej om man verkligen behöver poängen men inte direkt så lockande som tidigare när man fick sina 10k poäng för 599:-. Nån från Malmö som kan Avis bra och vet om de kommer stänga ner det kontoret som låg i närheten av Jägersro. Var ju bara bemannat vid bokningar så gissar att de fått lite mer att göra pga. alla EB-bokningar som lär skett där.
Pratade med centralen om detta, och de vet inte om Öster kommer öppnas igen.
 

robertkniv

Medlem
Hur är det med Arenastaden, behöver man hämta ut sina bilar på den stationen??
Ett tips till alla, sluta anta att ni kan slippa "göra jobbet" med att hämta ut bilen, bara för att det varit så för några andra vid några tillfällen.
Hyr man en bil, ska man 100% av gångerna förvänta sig att man måste hämta ut bilen. Såklart kan ni ta kontakt med kundservice/kontoret för att lösa uthämning vid förhinder, men att sätta detta i system är knappast gynnsamt varken för den som gör det eller för alla andra. Så med den inställningen finns bara risk för nedsida!

Vet av personlig erfarenhet att det ibland varit högt tryck på hyrbilarna, och att Avis då ringt upp och frågat om man verkligen behövt bilen eller om de kunde lösa det utan att man hämtade ut bilen men fick betala samt erhålla poängen. Dock ska ni inte anta att detta alltid sker, det skiljer även mellan kontor. Och för guds skull kräv inte det med hänvisning till att det fungerat för andra!

Långsiktigt finns bara nedsidor av sådant!
 

fcx

Medlem
Ett tips till alla, sluta anta att ni kan slippa "göra jobbet" med att hämta ut bilen, bara för att det varit så för några andra vid några tillfällen.
Hyr man en bil, ska man 100% av gångerna förvänta sig att man måste hämta ut bilen. Såklart kan ni ta kontakt med kundservice/kontoret för att lösa uthämning vid förhinder, men att sätta detta i system är knappast gynnsamt varken för den som gör det eller för alla andra. Så med den inställningen finns bara risk för nedsida!

Vet av personlig erfarenhet att det ibland varit högt tryck på hyrbilarna, och att Avis då ringt upp och frågat om man verkligen behövt bilen eller om de kunde lösa det utan att man hämtade ut bilen men fick betala samt erhålla poängen. Dock ska ni inte anta att detta alltid sker, det skiljer även mellan kontor. Och för guds skull kräv inte det med hänvisning till att det fungerat för andra!

Långsiktigt finns bara nedsidor av sådant!

Tack.
 

palmen

Moderator
Ett tips till alla, sluta anta att ni kan slippa "göra jobbet" med att hämta ut bilen, bara för att det varit så för några andra vid några tillfällen.
Hyr man en bil, ska man 100% av gångerna förvänta sig att man måste hämta ut bilen. Såklart kan ni ta kontakt med kundservice/kontoret för att lösa uthämning vid förhinder, men att sätta detta i system är knappast gynnsamt varken för den som gör det eller för alla andra. Så med den inställningen finns bara risk för nedsida!

Vet av personlig erfarenhet att det ibland varit högt tryck på hyrbilarna, och att Avis då ringt upp och frågat om man verkligen behövt bilen eller om de kunde lösa det utan att man hämtade ut bilen men fick betala samt erhålla poängen. Dock ska ni inte anta att detta alltid sker, det skiljer även mellan kontor. Och för guds skull kräv inte det med hänvisning till att det fungerat för andra!

Långsiktigt finns bara nedsidor av sådant!
Pratade lite med "Mitt kontor" när jag hämntade ut förra helgens bil. De informerade att de var överbokade och för att klara alla hyror nu under sommaren kunde de bara hoppas på att folk valde att inte hämta ut bilarna.
Man kan absolut inte förvänta sig att detta ska gå att göra och är absolut ingen rättighet. Men så länge jag får det erbjudandet kommer jag att ta det de helger som jag itne behöver bil. Annars får jag helt enkelt åka dit och hämta upp bilen, tar väl typ 2h i anspråk att hämta och lämna, väl värt tiden för poängen.
 

jerixon

Medlem
Det lär ju bli att boka in ett par 3 dagar till jobbet som jag trots allt behöver :)
Alltis trevligt med ett par extra poäng trots allt :)
 

Buffon

Medlem
Ni som bara hyr för poängens skull och till och med önskar slippa hämta bilen, vad tycker ni är skäligt pris för att få 6500 poäng?
 
Toppen