Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Bokade hon om sig på grund av flygplanet? Det är väl lite att ta i?
Nja, det var SAS som vid ankomst till flygplatsen började erbjuda passagerare i Plus-kabinen att boka om sig. Vi hade ingen brådska så hon bestämde sig för kompensationen istället för en sämre Plus-upplevelse. Konstigt nog verkade det här erbjudandet inte gå till passagerare i minus så kanske har man inte lika många platser i ersättningskärran?

Hoppas det löser sig med din Plusgrade trots allt :)

Nja, det var SAS som vid ankomst till flygplatsen började erbjuda passagerare i Plus-kabinen att boka om sig. Vi hade ingen brådska så hon bestämde sig för kompensationen istället för en sämre Plus-upplevelse. Konstigt nog verkade det här erbjudandet inte gå till passagerare i minus så kanske har man inte lika många platser i ersättningskärran?

Hoppas det löser sig med din Plusgrade trots allt :)

Nej, det är inte så konstigt. Det är färre plusplatser och fler businessplatser. Go är det ju också bara liten skillnad på jämfört med de renoverade planen. Det är egentligen bara plus som skiljer rejält tycker jag.

Jahopp. Idag kör gamla Bettan SK903. Var ju en sisodär lagom rolig överraskning när man insåg det imorse.

Du kan ju fylla på med lovord i denna recension. Mahogny...

Test: SAS nya Airbus A340 - med fully flat-stolar i business class

"Designen är elegant med stolar i ljusblått tyg och övrig inredning i grått och mörkblått. Det finns även detaljer i mahogny, exempelvis cocktailbordet mellan stolarna. Det kanske mest anmärkningsvärda är annars benutrymmet som ligger på 74-76 tum, att jämföra med SAS normala business class som ligger på 61-62 tum. Det är en avsevärd skillnad och det är ganska ovanligt med så mycket benutrymme i business class."

Såå, @agehall har du nu fått njuta av
”den eleganta designen och detaljerna i mahogny”??? ;)
Jajjemen!

Måste säga att det var länge sedan jag såg något som var så slitet. Inredningen är ju i skriande behov av renovering och precis som folk rapporterat tidigare är det enorma problem med stolarna. Min gick inte att få ner i sängläge och det var tre som behövde rätt mycket handpåläggning för att få tillbaka till standardläge.

Det verkar som SAS har bestämt att sätta in den här gyllene fågeln på den sista utresan ifrån ARN till HKG. Är just nu inbokad i Plus, men kan inte ens välja ett säte under min bokning, jag antar att de är överbokade i Plus. Det är skitbilligt att buda för Business på den här flighten, 20k poäng i minimum bud. Vad ska jag ha för strategi?

Eller jag ser inte om det är LN RKP, men det är en A340 insatt i alla fall, med mindre Plus del..

Toppen